3

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان:توزیع امکانات مدارس با نگاه عدالت است

  • کد خبر : 2899
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان:توزیع امکانات مدارس با نگاه عدالت است

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان:توزیع امکانات مدارس با نگاه عدالت است مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در پاسخ به برخی شائبه ها در توزیع امکانات مدارس که وی آن را ناشی از کم اطلاعی و غرض ورزی برخی افراد توصیف کرد گفت: توزیع امکانات در مدارس خوزستان در دولت سیزدهم بر اساس عدالت و […]

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان:توزیع امکانات مدارس با نگاه عدالت است
مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در پاسخ به برخی شائبه ها در توزیع امکانات مدارس که وی آن را ناشی از کم اطلاعی و غرض ورزی برخی افراد توصیف کرد گفت: توزیع امکانات در مدارس خوزستان در دولت سیزدهم بر اساس عدالت و نیاز مدارس بوده و خواهد بود.
دکترمحمد سعیدی پور در گفتگوی رسانه ای با خبرنگاران با بیان اینکه سالانه حدود ۶۰۰ تا یک هزار میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی برای خرید تجهیزات مدارس خوزستان هزینه می شود افزود: نیاز تجهیزاتی مدارس ۳ تا ۴ چهار میلیارد ریال در سال است که انر نشان دهنده آن است که ما تارسیدن به نقطه مطلوب و تامین نیازهای اساسی مدارس فاصله زیادی داریم.
وی گفت: محدودیت منابع مالی سبب شده که برخی مدارس خوزستان با کمبودهای تجهیزاتی اعم از وسایل الکترونیکی ، کولر ، میز و… رو به رو شوند ولی این بدین معنی نیست که ما در توزیع امکانات تبعیض آمیز عمل کرده ایم.
سعیدی پور افزود: در دولت سیزدهم و تاکید وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان متبوع به این نکته توجه کرده ایم که امکانات مدارس بر اساس رشد جمعیت و نگاه عدالت خواهانه بوده و در این ارتباط هرگونه شائیه روابط ناسالم در توزیع امکانات را رد می کنیم.
مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان از دستگاههای نظارتی خواست برای رفع ابهاماتی که برخی بدون مدارک و آمار متقن به آن دامن می زنند به این موضوع ورود کرده و مدیریت نوسازی مدارس خوزستان آماده همه گونه همکاری و شفاف سازی است.
وی به ماموریت های گوناگون مدیریت نوسازی مدارس خوزستان در توسعه ، ساخت ، ایمنی ، مقاوم سازی ، تجهیز و تعمیرات مدارس اشاره کرد و افزود:همه این موارد را پیگیری کرده و در حد توان و بضاعت و با توجه به محدود بودن اعتبارات ، موارد را اولویت بندی می کنیم.

هزینه کرد ۲ برابری خرید تجهیزات مدارس خوزستان
وی در ادامه گفت: درسال ۱۴۰۱ مجموع اعتباراتی که برای خرید تجهیزات مورد نیاز مدارس خوزستان هزینه شده یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال که در سال ۱۴۰۲ این رقم به ۲ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال رسیده است.
مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در ادامه گفت: برای رفع کمبودهای تجهیزاتی مدارس از ظرفیت خیران نیکوکار ، مسئولیت های اجتماعی بانکها، نفت ، پتروشیمی ها ، مشاغل بزرگ و صنایع فولاد استفاده کرده ایم.
وی از اینکه در منطقه ماهشهر که دارای بیشترین تعداد واحدهای پتروشیمی هست ولی در عین حال ازفقرآموزشی و تجهیزاتی مدارس رنج می برد ابراز نارضایتی و ناخرسندی کرد.

۱۷هزار میلیارد ریال ارمغان دور دوم سفر رئیس جمهور برای ساخت مدرسه درخوزستان
سعیدی پور گفت: خوشبختانه در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به خوزستان ۱۷هزار میلیارد ریال برای ساخت مدرسه و خرید تجهیزات درنطر گرفته شده که طی ۲ سال آینده باید این اعتبار جذب شود.
وی گفت: در حال مکاتبه ورایزنی با سازمان برنامه وبودجه برای تامین و تخصیص این اعتبار هستیم.

ساخت ۱۲۴۳کلاس درس در یک سال
وی در ادامه این گفتگوی رسانه ای گفت: در سه سال گذشته در مجموع یک هزار و ۵۱۳ کلاس درس در سه سال اخیر در خوزستان ساخته شده که از این تعداد یک هزار و ۲۴۳ کلاس درس در یک سال اخیر ساخته شده که این در فعالیت مدیریت نوسازی مدارس خوزستان ، بی سابقه است.
مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به رویکرد عدالت محورانه دولت سیزدهم در تکمیل مدارس نیمه کاره و رها شده اظهار داشت: در یک سال اخیر عملیات اجرایی ۷۰ مدرسه نیمه کاره و رها شده شروع شده که طبق برنامه ریزی به عمل آمده این مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ وارد مدار بهره برداری خواهند شد.
وجود ۳۶۰ مدرسه خطرآفرین در خوزستان
سعیدی پور به وجود ۳۶۰ مدرسه خطرآفرین در استان اشاره کرد و افزود:۲۰ تا ۳۰ درصد این مدارس در حال ایمن سازی است ودر این ارتباط از ظرفیت های بسیج و گروه های جهادی برای ایمن سازی و نوسازی این مداری استفاده خواهیم کرد.
وی گفت: بر اساس قرارداد منعقده با قرارگاه های جهادی ۹۰کلاس درسد در ایذه ، باغملک و مسجدسلیمان و رامهرمز و هفتکل ایمن سازی و نوسازی خواهند شد.
آثار زیان بار ۲ ساله همه گیری ویروس کرونا بر تجهیزات مدارس
مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان به همه گیری ویروس کرونا در دو سال تحصیلی ۱۳۹۸- ۱۳۹۹ و ۱۴۹۹- ۱۴۰۰ و آثار زیان بار بر تجهیزات مدارس که بدون استفاده مانده بود افزود: نوسازی مدارس بلافاصله اقدام به آماده سازی مدارس برای شروع سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ کرد.

سعیدی پور خاطر نشان کرد:هم اکنون یک هزار و ۸۰۰ کلاس درس در سراسر خوزستان در حال ساخت است که همه آنان نیاز به همه نوع تجهیزات دارند و در سالهای آینده باید برای تجهیز آنان ورود کنیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون پنج هزار مدرسه در خوزستان در حال خدمت رسانی
به جامعه دانش آموزی هستند و همه آنان نیاز به امکانات دارد و ما به تنهایی قادر نیستیم همه امکانات آنان را تامین کنیم از همه خیرانی که تاکنون گام های بلندی برای تامین نیازهای مدارس برداشته اند خواست یاری گر مدیریت نوسازی مدارس برای تامین امکانات مورد نیاز باشند.
مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در بخش پایانی این نشست با ابراز ناخرسندی و گلایه مندی از برخی اصحاب رسانه که بدون اطلاعات دقیق و متقن و صرفا” بر اساس گمانه زنی و سوء برداشت نسبت به برخی آمارهاکه پایه و مبنای درستی ندارد اظهار داشت:اگر اطلاعات خوب منتقل شود بسیاری از مشکلات ما برطرف می شود و نشان خواهد داد ما به سمت عدالت حرکت می کنیم یا خیر.

لینک کوتاه : https://havaybana.ir/?p=2899

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.