2

شهردار اهواز گفت: به دلیل اینکه سایر موارد حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، ون و تاکسی در اهواز با محدودیت روبه‌رو است تکمیل قطار شهری اهواز نسبت به سایر کلانشهرها ضرورت و اهمیت بالاتری دارد.

  • کد خبر : 3254
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۰۲
شهردار اهواز گفت: به دلیل اینکه سایر موارد حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، ون و تاکسی در اهواز با محدودیت روبه‌رو است تکمیل قطار شهری اهواز نسبت به سایر کلانشهرها ضرورت و اهمیت بالاتری دارد.

به گزارش خبرنگار مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در اهواز؛ رضا امینی، اظهار کرد: پروژه قطار شهری اهواز همزمان با شهرهای اصفهان، شیراز و تبریز در ۴ خط و در فازهای مختلف آغاز شد، در حالی که سایر کلانشهرها در حال حاضر از قطار شهری استفاده می‌کنند در اهواز به بغضی در گلوی شهر تبدیل و موجبات گله. […]

به گزارش خبرنگار مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در اهواز؛ رضا امینی، اظهار کرد: پروژه قطار شهری اهواز همزمان با شهرهای اصفهان، شیراز و تبریز در ۴ خط و در فازهای مختلف آغاز شد، در حالی که سایر کلانشهرها در حال حاضر از قطار شهری استفاده می‌کنند در اهواز به بغضی در گلوی شهر تبدیل و موجبات گله. مندی شهروندان شده است.وی افزود: خط اول این پروژه به طول ۳۲ کیلومتر شرق و غرب اهواز را با گذر از زیر رودخانه کارون به هم متصل می‌کند دارای ۳۲ کیلومتر است که در مجموع ۲۸ درصد پیشرفت دارد، تکمیل فاز یک و دو این خط به طول یازده‌کیلومتر برای تکمیل در دستورکار قرار گرفته است.شهردار اهواز با اشاره به دلایل، مسائل و مشکلات ایجاد شده بر سر راه احداث قطار شهری اهواز، ادامه داد: در طول سال‌های گذشته به دلیل مشکلات حقوقی و اختلاف با پیمانکار این پروژه بلاتکلیف مانده بود که با روی کار آمدن دولت جدید و اراده‌ای که جهت تکمیل پروژه قطار شهری اهواز وجود داشت، با ورود دستگاه قضا حکم خلع ید پیمانکار صادر و در حال حاضر مراحل تغییر و تحول کارگاه‌ها طی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بافت مرکزی شهر پر تراکم‌ترین نقطه اهواز است، تصریح کرد: بیشترین تقاضای سفر به مرکز است و به دلیل اینکه سایر موارد حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، ون و تاکسی در اهواز با محدودیت روبه‌رو است تکمیل قطار شهری اهواز نسبت به سایر کلانشهرها ضرورت و اهمیت بالاتری دارد.
امینی با اشاره به اینکه پیش از این شهرداری اهواز به دلیل قرار گرفتن در لیست سیاه بانکی امکان استفاده از اوراق بهادار را نداشته، تاکید کرد: با اقدامات انجام شده به دنبال دریافت اوراق جهت تأمین اعتبار پروژه هستیم تا علاوه بر اعتبار دولتی و پرداخت سهم شهرداری بتوانیم طی دو سال آینده فاز یک و دو از خط یک را به بهره‌برداری رسانیم.

وی توضیح داد: قطار شهری اهواز در مجموع دارای ۲۳ ایستگاه است که از آن‌ها می‌توان به عنوان مجتمع تجاری برای تأمین بخشی از هزینه‌ها استفاده کرد، تا کنون ۱۱ ایستگاه تکمیل شده که ۳ ایستگاه دیگر نیز در حال تکمیل هستند.

شهردار اهواز اضافه کرد: اراده دولت فعلی و حاکمیت بر این است تا عقب‌ماندگی‌های اهواز از سایر کلانشهرها جبران شود اگر کارها و امور به سرعت انجام شود می‌توانیم در همین دولت از پروژه قطار شهری اهواز بهره‌برداری کرد علاوه بر آن با رایزنی‌های انجام شده بخشی از واگن‌های خریداری شده برای کلانشهرها به اهواز نیز اختصاص یافته تا در صورت تکمیل فاز یک و دو به سرعت از آنها استفاده شود و مشکلی جهت تأمین واگن نداشته باشیم.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://havaybana.ir/?p=3254

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.