اخبار ویژه

مدیر روابط عمومی فولاد اکسین ؛حضور مدیرعامل و تعدادی از کارگران فولاد اکسین خوزستان در دیدار با رهبر انقلاب مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در کمیته پدافند غیرعامل و شورای معاونان و مدیران:  تحریم‌ها اثرگذار نیست، نگاه برخی مسئولان داخلی به صنعت فولاد تهدیدآمیز است. عملیات آسفالت جاده ای دهستان مرغا شهرستان ایذه مسابقات کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی خوزستان برگزار شد معاون کشاورزی کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان خبر داد: افزایش ۲۰ درصدی بهره‌وری آب در مزارع نیشکر با مدیریت علمی معاون کشاورزی کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان از افزایش ۲۰ درصدی بهره‌وری آب در مزارع نیشکر با اجرای استانداردهای نوین آبیاری خبر داد. مدير عامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب: آسایش كاركنان خط قرمز ماست/افق ۱۴۰۳ مناطق نفت خیز جنوب هدفگذاری شد بازدید مدیر عامل شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب از مهمانسرای شماره ٢ خرم كوشك پیام مدیر عامل پتروشیمی مارون به مناسبت عید سعید فطر پیام مدیرعامل شركت بهره برداری نفت و گاز مارون به مناسبت عید سعید فطر ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ پیام تبریک مدیرعامل توسعه نیشکر به مناسبت عید سعید فطر عید فطر، رویش شکوفه‌های ایمان در بوستان رمضان

7

اشتباهات مدیریتی در سازمان ها به قلم سید محمدرضا حسینی علی آباد و عادل سعیدی پور

  • کد خبر : 969
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
اشتباهات مدیریتی در سازمان ها به قلم سید محمدرضا حسینی علی آباد و عادل سعیدی پور

اشتباهات مدیریتی در سازمان ها به قلم سید محمدرضا حسینی علی آباد و عادل سعیدی پور   سازمانی موفق است که مدیران آن از اشتباهات بزرگ پیشگری نمایند و تصمیم گیری های ناب برای سازمان خود جهت موفقیت بگیرند. که پیشگری از اشتباهات مدیریتی و تصمیم گیری های ناب یک امری ضروری و واجب برای […]

اشتباهات مدیریتی در سازمان ها به قلم سید محمدرضا حسینی علی آباد و عادل سعیدی پور

 

سازمانی موفق است که مدیران آن از اشتباهات بزرگ پیشگری نمایند و تصمیم گیری های ناب برای سازمان خود جهت موفقیت بگیرند. که پیشگری از اشتباهات مدیریتی و تصمیم گیری های ناب یک امری ضروری و واجب برای یک سازمان موفق است. یک مدیر موفق، علاوه بر اینکه بایستی متوجه اشتباهات مدیریتی خود گردد، با تلاش و کوشش جهت جلوگیری از اشتباهات، بتواند به مدیر موفق و بهتر تبدیل شود.

اشتباه۱. نشناختن کارمندان خود

عامل کلیدی در مدیریت، ایجاد ارتباط با کارکنان است. مدیر قرار نیست مشاور کارمندان خود باشد، ولی یک مدیر بایستی بداند در زندگی کارکنان خود چه اتفاقی می افتد. مثلا زمانی که یک مدیر می داند کارمند خود در تعطیلات قرار است کجا برود و یا اینکه فرزند اش به چه ورزشی علاقه مند است، این یعنی مدیر، علاقه سالم به زندگی کارمند خود دارد. آگاهی از مسایل شخصی سالم از زندگی کارمند، مدیر فعلی را به مدیر بهتر تبدیل می کند. از این رو مدیر می تواند پاسخ بهتری به نیازهای کارکنان و حالات و وقایع زندگی آن ها بدهد.

اشتباه۲. عدم اعتماد

یک مدیر موفق بایستی به تمام کارمندانش اعتماد داشته باشد. زمانی که مدیر به کارکنانش شک داشته باشد و اعتماد ننماید، این عدم اعتماد در بسیاری از موارد به ضرر مدیر است. مثلا یک مدیر بخواهد دائما کارمند خودش را بررسی و چک کند و آن ها را زیر نظر داشته باشد و مواردی از این قبیل، طبعا کارکنان به انتظارات مدیرانش پاسخ نخواهند داد.

اشتباه۳. گوش ندادن به حرف های کارکنان

گوش دادن به حرف های کارمندان، یعنی توجه به آن ها. یعنی نشان دادن ارزش به کارمندان. که گوش دادن خود یک مهارت حیاتی مدیریتی است. هنگامی که یک مدیر به کارمندان اش گوش فرا می دهد، کارمندان احساس می کنند مهم هستند، احساس می کنند حرف هایشان باارزش است و احساس می نمایند که بهشان احترام گذاشته می شود. اگر یک مدیر هر روز گوش شنوا برای کارمندانش داشته باشد، نه تنها اینکه موفق است و کارمندانش در کار خود بهتر عمل می نمایند، بلکه از این روی اطلاعات بهتر و بیشتری کسب می کند.

اشتباه۴. عدم برقراری ارتباط مفید و پنهان نمودن اطلاعات مهم

بهترین و موثرترین ارتباطات بین مدیر و کارمند، ارتباط شفاف است. در سازمان اطلاعاتی که محرمانه است که هیچ بایستی محفوظ بماند و غیر از اطلاعات محرمانه، بهتر اسست آنچه را که می دانید با کارمندان تان به اشتراک بگذارید. در واقع این خود یک نوع ارتباط مفید و موثر با کارمندان است. یک مدیر موفق می باید از کارمندان خود بخواهد نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را بیان نمایند و چنانچه مدیر موفق به اجرای پیشنهادات توسط کارکنان نشد، بگذارید دلیل آن را بفهمند.

اشتباه۵. تبعیض قائل شدن بین کارمندان

یک مدیر الزاما نبایستی با هر کارمند رفتار یکسانی داشته باشد، ولی کارمندان بایستی احساس نمایند که رفتارهای یکسان دریافت می نمایند. این که برای یک مدیر برخی کارمندان عزیز تر هستند و مورد علاقه مدیر است، تلاش شما جهت مدیریت کارمندانتان را تضعیف می نماید. همچین این ادراک کار گروهی و جمعی را نابود می کند و در نتیجه بهره وری و موفقیت را ضعیف می کند. در واقع فرق گذاشتن بین کارکنان، یکی از اشتباهات بزرگ مدیریتی محسوب می گردد.

لینک کوتاه : https://havaybana.ir/?p=969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.