5

تعامل شهرداری با نیروی انتظامی در راستای امنیت اجتماعی

  • کد خبر : 612
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
تعامل شهرداری با نیروی انتظامی در راستای امنیت اجتماعی

ظهر سه شنبه ۱۱ مرداد ماه رضا امینی شهردار اهواز با سردار صالحی فرمانده نیروی انتظامی استان در محل ستاد فرماندهی ناجا دیدار و گفت‌وگو کرد.   دراین جلسه ابتدا در خصوص مسائل و مشکلات شهر اهواز از جمله ساماندهی دستفروشان ،ساماندهی سگهای بلاصاحب، جلوگیری از سرقت اموال عمومی، عدم روشنایی معابر و پارک های […]

ظهر سه شنبه ۱۱ مرداد ماه رضا امینی شهردار اهواز با سردار صالحی فرمانده نیروی انتظامی استان در محل ستاد فرماندهی ناجا دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

دراین جلسه ابتدا در خصوص مسائل و مشکلات شهر اهواز از جمله ساماندهی دستفروشان ،ساماندهی سگهای بلاصاحب، جلوگیری از سرقت اموال عمومی، عدم روشنایی معابر و پارک های سطح شهر و همچنین بحث آموزش شهروندی بحث و تبادل نظر شد. سپس شهردار اهواز به ارائه گزارشی از عملکردشهرداری در ماه‌های گذشته پرداخت.

 

امینی ضمن اعلام آمادگی مجموعه مدیریت شهری جهت همکاری با نیروی انتظامی در بحث امنیت و رفاه اجتماعی از سردار صالحی خواست با تمام توان و قوا در کنار مجموعه شهرداری اهواز باشد.

 

وی سرقت و تخریب اموال عمومی و عدم روشنایی معابر و پارک های سطح شهر که باعث تحمیل هزینه های گزاف بر دوش شهرداری می شود را دو موضوع مهم خواند که کلان شهر اهواز را با چالش جدی روبرو کرده است.

 

امینی در خصوص سامان بخشی به وضعیت پسماند و ساماندهی زباله‌گردها اظهار کرد: طرح تفکیک پسماند از مبدا به صورت آزمایشی از مهرماه اجرا خواهد شد که برای اجرای این طرح خودروی حمل زباله، کانکس توزیع کیسه مخصوص زباله قابل بازیافت و سطل تفکیک زباله از مبدا برای اجرای این طرح فراهم شده که امیدواریم با کمک نیروی انتظامی با هدف برخورد با پدیده مذموم زباله‌گردی بتوانیم در این جهت گام های موثری برداریم.

 

در ادامه سردار صالحی فرمانده نیروی انتظامی استان نیز ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان برهمراهی و هم افزایی نیروی انتظامی و شهرداری اهواز تاکید کرد و گفت: ما به عنوان مجموعه فرماندهی استان با تمام توان و با تمام امکانات، منابع و ظرفیت‌ها برای استقرار امنیت در میدان هستیم و همواره پشتیبان و حامی مردم و مجموعه مدیریت شهری خواهیم بود و در حوزه های مختلف از جمله ترافیک، جمع آوری دستفروشان و ایجاد امنیت تمام واحدهای عملیاتی خود را پای کار خواهیم آورد.

 

فرمانده انتظامی استان اصلی‌ترین مسئله و چالش پیش روی شهر اهواز را ضرورت آموزش شهروندی دانست و خاطرنشان کرد: آموزش شهروندی به عنوان محور تحولات شهروندی، زمینه‌ساز تغییر و تحول خواهد شد که متاسفانه کم کاری در این حوزه امروز باعث شد که شهر اهواز با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم کند.

 

سردار صالحی افزود: آموزش شهروندی بخشی از وظایف شهرداری است که باید با ارائه آموزش های متنوع در حیطه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و علمی در کنار رسانه ملی سبب تقویت روحیه نشاط و از همه مهمتر کاهش جرم و آسیب های اجتماعی در شهر شود.

 

گفتنی است در این دیدار پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و نیروی انتظامی از سوی شهرادار اهواز نیزمطرح شد.

لینک کوتاه : https://havaybana.ir/?p=612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.