9

محرم آمد / در شهر چه خبر است !!؟؟

  • کد خبر : 737
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
محرم آمد / در شهر چه خبر است !!؟؟

محرم آمد / در شهر چه خبر است !!؟؟   به گزارش پایگاه خبری هوای بانا به نقل از خبرنگار رسانه پی نوشت محرم؛ ماه بصیرت، شکوفایی معنوی، سوگواری خردمندانه و ماه عشق الهی است. ماه رشد و بالندگی و اندیشیدن، مدرسه عشقی که باید در آن درس چگونه زیستن آموخت و عاشورا؛ نقطه عطف […]

محرم آمد / در شهر چه خبر است !!؟؟

 

به گزارش پایگاه خبری هوای بانا به نقل از خبرنگار رسانه پی نوشت محرم؛ ماه بصیرت، شکوفایی معنوی، سوگواری خردمندانه و ماه عشق الهی است. ماه رشد و بالندگی و اندیشیدن، مدرسه عشقی که باید در آن درس چگونه زیستن آموخت و عاشورا؛ نقطه عطف شجاعت، شکیبایی، ذلت گریزی و ستم ستیزی در مسیر پرفراز و نشیب تاریخ اسلام است.

 

ساعت ۱۲:۳۰ بامداد بود، داشتم با ماشین به منزل بر می‌گشتم، وارد خیابان منتهی به منزل شدم، ابتدای خیابان چند جوان ایستاده و از ورود خودروها جلوگیری می کردند، نزدیک شدم .

– یکی از جوان‌ها گفت: آقا راه بسته‌ست، از مسیر دیگری تردد کنید .

– گفتم: می‌خواهم به منزل‌مان که وسط خیابان است بروم .

– گفت: فعلا امکانش نیست و هیات مسجد مراسم عزاداری دارد .

– گفتم: تا چه ساعتی ؟ الان دیروقت است و من هم جای مناسبی نمی‌بینم تا ماشین را پارک کنم .

– گفت: عرض کردم فعلا در مسجد مجلس عزاداری امام حسین است و نمی شود از اینجا تردد کرد .

– گفتم: من خودم نوکر امام حسین هستم، و ای کاش همه ما مقداری رفتارمان هم حسینی می‌شد . بنظرم این کار درستی نباشد که خیابان‌ها را ببندیم تا از تردد مردم و خوردروها از مسیرشان جلوگیری کنیم . الان دیر وقت است ، وقتی مجلس در مسجد برگزار می‌شود بهتر است صدای بلندگوها در حد مستمعین داخل باشد، تا خدای ناکرده باعث آزار و اذیت افراد مسن و بیمار نشویم . وقتی می‌شود بدون مزاحمت و ناراحتی عزاداری کنیم دلیلی ندارد با ناراحتی و اشتباه باعث دل سردی مردم و اذیت دیگران شویم . بستن خیابان اصلا ضرورتی ندارد مگر در زمان هایی که گفته شده . مطابق فتوای رهبری هم از نظر شرعی و هم از نظر قانونی مشکل دارد .

*(طبق نظر مقام معظم رهبری)*

اولا بدانیم که عزاداری حضرت اباعبدالله حسین علیه‌السلام از افضل قربات است. تاثیر بسیار زیاد و آثار و برکات بسیار زیادی دارد و همچنان باید مراسم عزاداری اباعبدالله حسین علیه‌السلام زنده بماند و تاکید بر آن است. خود سیره مقام معظم رهبری هم بر این است که در برخی از ایام سال مجلس عزا برپا می‌کنند، ذکر مصیبت و نوحه‌خوانی انجام می‌شود در محضر ایشان. اما در برخی از ایام، بیرون آمدن هیئت‌های عزاداری و دسته‌ها جزء شعائر دینی است مثل تاسوعا و عاشورا. خب به طور طبیعی برخی از خیابان‌ها بسته می‌شود برخی از راه‌ها بسته می‌شود گرچه همان جاها هم اگر بشود مراعات کنند که بسته نشود بهتر است. اما مثل راهپیمایی روز قدس، راهپیمایی ۲۲ بهمن، تاسوعا، عاشورا و امثال اینها طبیعی است ، اکثر مردم هم در این مراسم حضور دارند. اما در غیر این مواقع که شخصی در حسینیه‌ای یا در منزل خودش مجلس عزایی برپا کرده است ولو اینکه عزاداری سید و سالار شهیدان باشد، نباید خلاف مقررات نظام باشد یعنی بستن راه‌ها، به خاطر مجلس عزاداری شخصی – گرچه عرض کردم حساب تاسوعا و عاشورا جداست و اصلا خروج این هیئت‌ها و دسته‌ها جز شعائر دینی محسوب می‌شود و به طور طبیعی خیلی راه‌ها بسته می‌شود مردم هم مطلع هستندو قالب مردم هم در این مراسم شرکت دارند – اما در غیر این مواقع مومنین باید مراعات کنند، راه بر مردم بسته نشود و صدای بلندگوها آزاردهنده نباشد و مردم را اذیت نکند، همچنین صدای طبل و امثال اینها و کارهای دیگری که جانبی است – مثل ایستگاه‌های صلواتی که برپا می‌کنند- و خوب هم هست؛ ولی یک جایی باشد که هم راه مردم بسته نشود، ایجاد مزاحمت نشود و نظافت خیابان ها حفظ بماند.

 

نکته: سعی کنیم در تمام مراحل زندگی از افراط و تفریط پرهیز کنیم .

لینک کوتاه : https://havaybana.ir/?p=737

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.