مقدار فروش محصولات پتروشیمی مارون در بازار صادراتی ۴۲ هزار و ۱۴ تن در سامانه کدال به ثبت رسید و این مقدار فروش در مقایسه با سال گذشته ۱۹۷ درصد رشد را از خود بر جای گذاشته است.
تولید مارون در ۷ ماه گذشته با ۴۰ درصد رشد به ۲.۶۵۰ هزارتن، حجم فروش با ۳۶ درصد رشد به ۱.۰۵۳ هزارتن و درآمد حاصله نیز با ۹۰ درصد رشد به بيست و نه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است. درآمدهای تجمیعی این پتروشیمی طی ۶ ماه گذشته با نزدیک به ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد. میزان درآمدی که در شهریورماه از سوی مارون به ثبت رسید در مقایسه با میانگین درآمدی در ۵ ماه گذشته ۱۲ درصد بالاتر بود.
موفقیت هیچگاه اتفاقی نبوده و نیست. با نگاهی دقيقتر به آمارهای تولید، فروش و درآمد پتروشیمی مارون به خوبی میتوان دریافت که مدیریت با برنامهریزی حسابشده خط مشی شرکت را به پیش برده است. بهرهوری شاهکلید موفقیتهای اخیر این مجموعه صنعتی است. جایی که با استفاده از ظرفیت فعلی و علیرغم مشکلات، تولید، درآمد روند افزایشی را نشان میدهد. بهرهوری تـرکیبی دقـیق و بهینه از منابع انسانی و تجهیزات است. اگر بهرهوری شرکتی سریعتر از سایر رقبای افزایش یابد حاشیه سود آن شرکت نیز افزایش خواهد یافت. اتفاقی که در پتروشیمی مارون به خوبی نمایان است.
ارزیابی بازار و اطلاع داشتن از نیاز مشتری دو اصل مهم حضور موفق در بازارهای داخلی و جهانی است. البته باید در نظر داشت، تولید باکیفیت و مطابق استاندار شرط ماندگاری در بازار رقابت است. در مجموع باید گفت پتروشیمی مارون با سه دهه حضور موفق در تامین نیاز داخل و صادرات مستمر ثابت کرده است، به خوبی نیازها را شناسایی کرده است و محصولاتی روانه بازار کرده است که مشتریان با خیال راحت به سراغ این مجموعهی عظیم پتروشیمی کشور میآیند.
ابراهیم متین سیرت