اخبار ویژه

گام‌های بلندی که نیشکر برای رونق جوامع محلی برداشته است؛ سهم صنایع‌دستی خوزستان از سفره شیرین نیشکر رئیس ستاد نخبگان و نو آوران در اولین همایش ملی نو آوران در استان خوزستان : باید از ظرفیت نخبگان در مسیر تعالی و رشد کشور به خوبی استفاده شود آغاز طرح وارنیش فلورایدتراپی از ابتدای مهرماه در خوزستان پهلوان ساتیاراسفندیاری پیشکسوت بوکس درسن ۷۵ سالگی در گذشت گزارش تصویری از اولین همایش ملی نوآوران و نخبگان در استان خوزستان حضور پررنگ پتروشیمی امیرکبیر در نمایشگاه بین المللی ایران پلاست انحصار کاتالیست‌ آمریکایی در پتروشیمی امیرکبیر شکسته شد. پیام نوربخش احمدزاده مدیر داخلی اسبق بیمارستان ایذه سروان کامران بهرامی رئیس پلیس راه ایذه چهارمحال وبختیاری خبر داد امروز بادستور دادستان دکتر آرامش تقاطع غیرایمن روبروی ایرانخودرومسدود شد مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر توافقنامه دو ساله برای تامین خوراک گازی پتروشیمی امیرکبیر با بیدبلند خلیج فارس به امضا رسید هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در سال ۱۴۰۳: حضور پتروشیمی امیرکبیر در مهمترین رویداد صنعت پلاستیک ایران

9

ضرورت تحول فناورانه در روابط عمومی؛ جنگ مدرن، ابزار مدرن می طلبد/ سجاد خراسانی

  • کد خبر : 3755
  • 27 اردیبهشت 1403 - 10:37
ضرورت تحول فناورانه در روابط عمومی؛ جنگ مدرن، ابزار مدرن می طلبد/ سجاد خراسانی

*به بهانه هفته روابط عمومی یادداشتی از سجاد خراسانی*   ضرورت تحول فناورانه در روابط عمومی؛ *جنگ مدرن، ابزار مدرن می طلبد*   جهان معاصر با ارتباطات پیوندی ناگسستنی یافته است و هرچه جلوتر می رویم دامنه ی پیشرفت های فناورانه گسترده تر می شود و با ورود هوش مصنوعی، زیست جهانی نوین در حال […]

*به بهانه هفته روابط عمومی یادداشتی از سجاد خراسانی*

 

ضرورت تحول فناورانه در روابط عمومی؛

*جنگ مدرن، ابزار مدرن می طلبد*

 

جهان معاصر با ارتباطات پیوندی ناگسستنی یافته است و هرچه جلوتر می رویم دامنه ی پیشرفت های فناورانه گسترده تر می شود و با ورود هوش مصنوعی، زیست جهانی نوین در حال شکل گیری است.

روابط عمومی ها در خط مقدم این تحولات روزافزون هستند. اساسا در جهان امروز، زیست سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بدون روابط عمومی ممکن نیست.

امروز سیاستمداران و دولتمردان، اثرگذاری رسانه ها را بعنوان یک مولفه مهم و بی بدیل در محاسبات خود در نظر می گیرند و کشورها لابی، دیپلماسی و روابط بین المللی خود را با بهره گیری از اصول و فنون ارتباطات و روابط عمومی به پیش می برند.

در جنگ های نظامی و اقتصادی و تنش های سیاسی نیز رسانه و روابط عمومی در خط مقدم اند.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با وجود همه دشمنی ها، سنگ اندازی ها، تحریم ها و فشارها، ایران اسلامی مسیر پیشرفت و ترقی را طی نموده و دستاوردهای بزرگی در حوزه های مختلف را کسب نمود.

از همان آغاز در کنار همه فشارهای سیاسی و اقتصادی، دشمنان این آب و خاک، ناامید ساختن مردم از انقلاب اسلامی را در دستور کار خود قرار دادند. در واقع مهمترین و اصلی ترین راهبرد دشمنان میهن عزیزمان، دلسرد کردن مردم از نظام و انقلاب بود.  انواع و اقسام رسانه ها را به همین دلیل به راه انداختند تا با بهره گیری از شیوه های مختلف تبلیغاتی، دستاوردهای انقلاب را زیرسوال ببرند.

در این میان روابط عمومی ها بعنوان نهاد اصلی متولی اطلاع رسانی خدمات و دستاوردهای بخش های مختلف نظام از جایگاه تعیین کننده و بااهمیت برخوردار بوده اند.

این نهاد دیرپا که سابقه ای طولانی در ایران دارد پس از انقلاب در دستگاهها و نهادها و شرکت های مختلف مورد توجه قرار گرفت و بار اصلی برقراری ارتباط دوسویه ملت و دولت بر عهده آن گذاشته شد.

اینک که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، با جنگی دشوارتر از جنگ نظامی-یعنی جنگ اقتصادی- روبروییم ضرورت روزآمد شدن روابط عمومی ها و ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت های آن متناسب با تحولات و پیشرفت های روز در این عرصه بیش از پیش احساس می شود.

برقراری ارتباط با افکار عمومی دیگر با روش های سنتی گذشته امکان پذیر نیست و امروز شبکه های اجتماعی و فضای مجازی سهمی قابل ملاحظه در این ارتباط دارند.

پایش و رصد میزان و ضریب نفوذ شبکه ها و رسانه های مختلف اجتماعی، ابتکارات و ابداعات تحول گرایانه، استفاده از رسانه ها و ابزارهای جدید ارتباطی و توجه به مقتضیات فعالیت چندبعدی در عرصه روابط عمومی بسیار حائز اهمیت است ضمن آنکه روابط عمومی ها می بایست برخلاف گذشته، تبلیغات غیرمستقیم و ضمنی را در دستور کار قرار بدهند تا اثرگذاری آن بر مخاطبان بیشتر باشد از این رو ضرورت یک تحول کیفی و محتوایی در حوزه روابط عمومی ها نیز احساس می شود.

لینک کوتاه : https://havaybana.ir/?p=3755

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.