اخبار ویژه

ضرورت تحول فناورانه در روابط عمومی؛ جنگ مدرن، ابزار مدرن می طلبد/ سجاد خراسانی به نام پتروشیمی امیرکبیر به کام نوید زرشیمی/ سودآوری پتروشیمی امیرکبیر در مدار صعودی به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج کارگری و روز جهانی کار و کارگر ، از خانواده معزز شاهد شاغل در پتروشیمی مارون تقدیر شد. تقدیر فرمانده سپاه خوزستان ازسجادخراسانی مدیر روابط عمومی شرکت فولاد اکسین گزارش تصویری از حضور پررنگ پتروشیمی امیرکبیر در نمایشگاه نفت گازپتروشیمی و پالایش پتروشیمی امیرکبیر برگ زرینی بر عرصه پتروشیمی ها حضور پتروشیمی در نمایشگاه نفت گاز راه‌حلی برای امنیت غذایی و ایجاد اشتغال محلّی/۷ هزار هکتار مزارع آیشی نیشکر زیر کشت محصولات غیرنیشکری همکاری صنعت برق و نیشکر برای پایداری شبکه برق خوزستان/افزایش ۱۰۰ مگاواتی تولید برق در صنعت نیشکر انتصاب وحید سعادت به‌عنوان رئیس ستاد ملی روز روستا و عشایر آغاز شد. دکتر ناصری در حاشیه مجمع عمومی هفت‌تپه خبر داد: هفت‌تپه در آستانه انتقال مالکیت کامل به توسعه نیشکر

9

اهمیت فن بیان و مهارت های کلامی برای مدیران / دکتر علی آقاجری

  • کد خبر : 2282
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
اهمیت فن بیان و مهارت های کلامی برای مدیران / دکتر علی آقاجری

به گزارش هوای بانا، فن بیان، پرحرفی و چرب زبانی یا حاضر جوابی کردن نیست، فن بیان حتی داشتنِ یک صدای خوب هم نیست؛ بلکه این است که با یادگیری پارامترهایی بدانید چه مطلب یا سخنی را در چه بازه زمانی و به چه شیوه ای بر زبان آورید و منظورتان را به طور شفاف […]

به گزارش هوای بانا، فن بیان، پرحرفی و چرب زبانی یا حاضر جوابی کردن نیست، فن بیان حتی داشتنِ یک صدای خوب هم نیست؛ بلکه این است که با یادگیری پارامترهایی بدانید چه مطلب یا سخنی را در چه بازه زمانی و به چه شیوه ای بر زبان آورید و منظورتان را به طور شفاف بیان کنید و یک محتوای ارزشمند در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

ارسطو، فن بیان را به عنوان توانایی متقاعدسازی تعریف کرد و معتقد به سه عنصر اصلی ” پاتوس” [مربوط به احساسات مخاطب]، ” اتوس” [تسلط و تخصص فرد درباره موضوع]، ” لوگوس” [ استدلال منطقی] بود.

هر چقدر روی صحبت کردن خود تسلط بیشتری داشته باشید، می توانید دوستان بیشتری پیدا کنید  و در پی آن به جایگاه شغلی و اجتماعی بالاتری برسید. علاوه بر این برقراری ارتباط موثر با دیگران به بهبود سلامت کمک می کند و عزت نفس شما را افزایش می دهد.

هر سازمان مهم‌ترین عوامل موفقیت یا شکست یک کسب‌ وکار هستند و اغلب اختلافاتی که بین مدیران و کارمندانشان به وجود می آید به دلیل عدم ارتباط درست کلامی بین آنان است. فن بیان یک مدیر یا مسئول می تواند آینده یک کسب و کار را رقم بزند؛ چرا که این فن بیان است که مشخص می کند چه کلامی و در چه شرایطی و با چه نحوه بیانی مطرح شود تا بهترین تاثیر را بگذارد و بالعکس اگر این کلام درست بیان نشود، می تواند سرآغاز درگیری و بحران باشد.

رهبری، هنر نفوذ کلام است. رهبری سازمانی با ایجاد ارتباط موثر انسانی بین سطوح سازمانی و ایجاد انگیزش در بدنه سازمان نسبت مستقیم دارد. قسمت اعظم ارتباطات انسانی، ارتباطات کلامی است و زیرمجموعه ارتباطات کلامی انسانی، پنج ارتباط کلامی ویژه که شامل مذاکره، مباحثه،مناظره، گفتگو و سخنرانی است، وجود دارد. در حقیقت سخنرانی عالی ترین نوع ارتباط کلامی انسانی است و همان گونه که فلسفه، علمِ علم هاست، سخنرانی، آموزشِ آموزش هاست؛ پس مدیرانی که قدرت سخنوری دارند، در سایر حوزه های ارتباط کلامی هم صاحب مهارت هستند و بدانید که هیچ فردی نمی‌تواند بدون داشتن فن بیان قوی، تبدیل به یک مدیر کاریزماتیک و محبوب شود. برای بهبود و تقویت فن بیان راهکارهایی از جمله: یادداشت کردن نکات اصلی، ضبط کردن صدای خود، برقراری ارتباط چشمی، شمرده صحبت کردن، درگیر کردن مخاطب و … موثر واقع خواهد شد.

نویسنده: دکتر علی آقاجری – مولف، مدرس و پژوهشگر

لینک کوتاه : https://havaybana.ir/?p=2282

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.