5

گرامی داشت نهم دی ماه در شهرستان لالی

  • کد خبر : 2935
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
گرامی داشت نهم دی ماه در شهرستان لالی

گراميداشت نهم ديماه در شهرستان لالي با سخنراني حجت الاسلام و المسلمين شيخ رضا حيدري، استاد سطوح عالي و حضور اقشار مردم و مسئولان در مسجد شامل اين شهر برگزار شد به گزارش پايگاه خبري هوای بانا به نقل از خوزنا در مراسمي كه باهدف بزرگداشت حماسه نهم ديماه در مسجد جامع شهر لالي با […]

گراميداشت نهم ديماه در شهرستان لالي با سخنراني حجت الاسلام و المسلمين شيخ رضا حيدري، استاد سطوح عالي و حضور اقشار مردم و مسئولان در مسجد شامل اين شهر برگزار شد

به گزارش پايگاه خبري هوای بانا به نقل از خوزنا در مراسمي كه باهدف بزرگداشت حماسه نهم ديماه در مسجد جامع شهر لالي با حضور اقشار مختلف مردم، نوجوانان و جوانان و مسئولان شهرستان برگزارشد حجت الاسلام و المسلمين رضا حيدري از علماي خوزستان و استاد سطوح عالي حوزه و مدرس مقاطع تكميلي دانشگاه به سخنراني پرداخت.

حيدري با اشاره به دستور قرآن كريم مبني بر يادآوري و يادبود《 ايام الله》به تبيين معناي يوم الله  پرداخت و روز نهم ديماه سال ۸۸ را يكي از آن روزها دانست و گفت: 《 نهم ديماه در تاريخ تاريخ كشور ما و روزشمار انقلاب شكوهمند اسلامي ما، نقطه كانوني و نقطه عطف است و اهميت آن براي كساني كه در آن ايام دست اندركار بودند و مسئوليتي داشتند و حوادث را رصد مي كردند واضح تر است》.


اين استاد دانشگاه با بيان خاطره اي از ششم، و هشتم ديماه سال ۸۸ كه در دوران مسئوليت وي در نهاد رهبري داشگاه صنعت نفت بوده است گفت: 《اگرچه ۹ ديماه در سطح ملي مشهور شد اما در اهواز دانشجويان، حوزويان و مردم در هفتم ديماه و هشتم ديماه بيرون آمدند و البته در برخي شهرستانهاي ديگر هم همينطور بود》.
اين محقق خوزستاني روز نهم ديماه سال ۸۸ را روز ظهور و بروز بصيرت مردم، حق بيني مردم، دشمن شناسي مردم دانست كه با امام و رهبر خود ميثاق دوباره بستند.

وي با اشاره به لزوم تبيين و تشريح حوادث تاريخي براي نسل نوجوان و جوان و دانش آموزان به انواع جنگ هايي كه دشمنان بر ملت ما تحميل كردند اشاره كرد و گفت: بايد ابعاد جنگ تركيبي دشمنان را براي  نسل جديد بيان كنيم.


نويسنده كتاب علامه شيخ يعقوب بختياري: با برشمردن افتخارات مردم انقلابي و رشيد لالي ، برخي از آن افتخارات را براي همه ملت ايران و جهان زبانزد دانست و گفت:《 يك نمونه اش سردار سرافراز سپاه اسلام  حاج آقا دكتر محسن رضايي است. ايشان فرزندي از فرزندان شما و برادري از برادران شما است كه براي همه ما مايه افتخار است.》
وي در بخش پاياني سخنان خود، با محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي، به پيشينه روشنگري علما و امام راحل درباره خطر غده سرطاني اسرائيل پرداخت.

اين مراسم با سردادن شعارهاي انقلابي و قرائت قطعنامه به پايان رسيد.

لینک کوتاه : https://havaybana.ir/?p=2935

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.