اخبار ویژه

حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS سی و ششمین نمایشگاه بین‌المللی چاینا پلاس در شهر شانگهای برگزار شد.  بیانیه فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارگران و کارخانجات صنایع پتروشیمی شهرستان بندرماهشهر به مناسب روز کار و کارگر و گرامیداشت هفته بسیج کارگری منتخب مردم ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت در مجلس شورای اسلامی با معاون اجرایی رئیس جمهور دیدار کرد.  طرح واکسیناسیون کوچ عشایر در بخش سوسن فولاد خوزستان بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد ایران حال خوب در شرکت آب و فاضلاب خوزستان تقدیر پرسنل از مدیر عامل برای اولین بار در این صنعت مدیر فروش شرکت فولاد اکسین خوزستان خبر داد: حضور پررنگ صادرکننده نمونه کشور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کارگران هفت تپه: آقاجان متشکریم مدیر روابط عمومی فولاد اکسین ؛حضور مدیرعامل و تعدادی از کارگران فولاد اکسین خوزستان در دیدار با رهبر انقلاب مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در کمیته پدافند غیرعامل و شورای معاونان و مدیران:  تحریم‌ها اثرگذار نیست، نگاه برخی مسئولان داخلی به صنعت فولاد تهدیدآمیز است.

4

مدیر موسسه لیماک در ایذه ؛هنر نتیجه‌ی تلاش انسان برای خلق زیبایی است

  • کد خبر : 2633
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰:۵۴
مدیر موسسه لیماک در ایذه ؛هنر نتیجه‌ی تلاش انسان برای خلق زیبایی است

۱. خود را معرفی کنید تا هنر دوستان بیشتر با شما آشنا شوند؟ به نام خدا؛ کلثوم سبزی زاده نوروزی هستم با نام هنری گلشن. طراح، نقاش، مدیر و موسس آموزشگاه هنری لیماک در شهر ایذه   ۲. چرا هنر نقاشی و تعریف شما از هنر چیست؟ از همان زمان کودکی به نقاشی علاقه داشتم […]

۱. خود را معرفی کنید تا هنر دوستان بیشتر با شما آشنا شوند؟

به نام خدا؛ کلثوم سبزی زاده نوروزی هستم با نام هنری گلشن. طراح، نقاش، مدیر و موسس آموزشگاه هنری لیماک در شهر ایذه

 

۲. چرا هنر نقاشی و تعریف شما از هنر چیست؟

از همان زمان کودکی به نقاشی علاقه داشتم و خوش بختانه این حس برای من زنده ماند و هر روز اشتیاقم به هنرم بیشتر می شود. هنر اوج شاهکار و زیبایی‌های خداوند خالق است که به اشکال و صُوَر مختلف تجلی یافته است.

 

۳. نقش هنر در زندگی چیست؟

هنر نتیجه‌ی تلاش انسان برای خلق زیبایی است و زندگی بدون هنر کسل کننده و بی روح است و هنر موثرترین پدیده‌ ای ست که امید و نشاط به آدمی می‌بخشد.

 

۴. نگاه و تعریف شما از نقاشی چیست؟

هنری ست که ایده ها و عواطف را بیان می‌کند و مصداق بارز این نگاه، نقوش و آثاری است که در دوران غارنشنی و یا نقوشی ست که از دیرباز بر روی سنگ ها موجود است.

 

۵. چه مولفه هایی برای نقاش شدن لازم است؟

نقاشی نیز چونان هنرهای دیگر ظرفیت هایی دارد که هر فردی به اندازه ی توان خود از آن بهره می برد اما در نهایت آنانی توفیق حاصل می کنند که خلاق تر و نگاه متفاوت تری به جهان درون و پیرامون دارند.

 

۶. آیا می‌توان برای هنر و به خصوص نقاشی مرز تعیین کرد؟

خیر، به طور کلی هنر مرز ندارد و وقتی هنرمند اثری خلق می کند در واقع نوعی بیان احساس فردی است و بعضاً افرادی می توانند با آن ارتباط برقرار کنند فلذا نقاشی نیز از این منظر مستثنی نیست.

۷. پیشنهاد شما به علاقه مندانِ هنر نقاشی؟

بزرگی می گفت: “همه ی کودکان نقاش اند” لذا بنده نیز نظرم این است؛ نقوش و هنری که از کودکی با همه ی ما بود تدوام یابد تا به نتیجه ی مطلوب برسد.

 

۸. تا چه اندازه می توان برای نقاشی مکتب و سبک و روش تعریف کرد؟

نقاشی بی نهایت است هر چند مکاتب، سبک ها و تکنیک های آن بسیارند اما دو موضوع مهم تر هست یکی مبانی طراحی و دیگر شناخت عناصر و متریال آن است.

 

۹. نگاه متولیان و مسوولان به هنر و نقاشی چه گونه است؟

نمی گویم که نگاه هنر محوری و فرهنگ مداری به طور مطلق وجود ندارد اما می گویم شمار آنانی که برای این امر خطیر گماشته می شود اندک است.

 

۱۰. انتظار شما از جامعه و دوست داران هنر چیست؟

باید بیشتر در این اقیانوس بیکران سیر نمود تا درک بهتری حاصل کرد لذا تمام جوامع بشری هنر دوست اند و انتظار می رود که از فعالیت های هنری حمایت قوی تری صورت بگیرد خاصه بین مردم ایران.

 

۱۱. تاکنون چه فعالیت های در حوزه ی نقاشی داشته اید؟

سال ها هنرجویی، بعد تدریس و خلق اثر و نمایشگاه و همین طور ایجاد و بنیان آموزشگاه هنری لیماک در شهرستان ایذه

 

۱۲. در پایان، اگر سخنی با جامعه ی فرهنگ و هنر دارید بیان کنید؟

به قول سعدی بزرگ: “هنر دولت پاینده است و چشمه ی زاینده” هر که به هنر وصل شد خود را یافت و جاودانه ماند.

لینک کوتاه : https://havaybana.ir/?p=2633

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.