9

مدیرکل صمت خوزستان: روند سرمایه گذاری در خوزستان نیازمند بازنگری است

  • کد خبر : 1688
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
مدیرکل صمت خوزستان: روند سرمایه گذاری در خوزستان نیازمند بازنگری است

مدیرکل صمت خوزستان: روند سرمایه گذاری در خوزستان نیازمند بازنگری است مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با تاکید بر اینکه روند سرمایه گذاری در استان نیازمند اصلاح و بازنگری است گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته میزان صدور جواز در بخش اصناف افزایش یافته است به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت […]

مدیرکل صمت خوزستان: روند سرمایه گذاری در خوزستان نیازمند بازنگری است مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با تاکید بر اینکه روند سرمایه گذاری در استان نیازمند اصلاح و بازنگری است گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته میزان صدور جواز در بخش اصناف افزایش یافته است

به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت خوزستان، حمید رضا فلاح در نشست برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری خوزستان در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان بیان کرد: توسعه سرمایه گذاری در خوزستان نیازمند برنامه ریزی جدی تر دارد تا از این طریق شاهد رشد اقتصادی استان باشیم.

وی با بیان اینکه صدور جواز کسب ویژه واحدهای صنفی در استان روند افزایشی یافته است گفت: وضعیت فعلی سرمایه گذاری در خوزستان به این معنی است که مردم در بخش خدمات توزیعی بیش از تولیدی در حال سرمایه گذاری هستند.

فلاح اظهارکرد: نسبت استاندارد پروانه کسب صنفی به جمعیت باید به ازای هر ۱۵۰ نفر یک پروانه باشد که در استان این رقم به ۱۷ نفر رسیده است.

مدیر کل صمت خوزستان ادامه داد: رقابت های صنفی با این روش تحت شعاع قرار گرفته است و استان به سمت شغل های کاذب در حال حرکت است.

وی با تاکید بر اینکه باید یک تحول و روند اصلاحی در سرمایه گذاری استان ایجاد شود گفت: در ابتدا باید استان را به سرمایه گذاران معرفی کنیم.

فلاح افزود: بسیاری از سرمایه گذاران بومی استان را شناسایی کردیم که برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کردند، باید اول موانع این افراد را برای سرمایه گذاری برطرف کنیم.

مدیر کل صمت خوزستان با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص بستر سازی برای جذب سرمایه گذار ادامه داد:شاخص های سرمایه گذاری در تمامی بخش ها اقتصادی استان به توسعه و بسترسازی نیاز دارد.

فلاح به اهمیت برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان اشاره کرد و ادامه داد: همکاری و مشارکت همه دستگاه های مربوطه در برگزاری این رویداد را خواستار هستیم.

در ادامه این نشست مشاور استاندار خوزستان در حوزه سرمایه گذاری و اقتصاد بیان کرد: نگاه دولت به استان تحقق توسعه یافتگی واقعی است.

مهدی عرفانی افزود: همایش فرصت های سرمایه گذاری خوزستان آخر اردیبهشت ماه برگزار و در نظر داریم این همایش به صورت مداوم برگزار شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ سفیر از کشورهای مختلف منطقه در این همایش شرکت می کنند ادامه داد: در مرحله اول ۱۰ کشور را برای شرکت در این همایش هدفگذاری کردیم و در مرحله بعدی که آبان ماه برگزار می شود از ۱۰ کشور دیگر دعوت خواهیم کرد.

عرفانی با بیان اینکه سالی ۲ همایش در استان برگزار خواهیم کرد اظهار داشت: به عنوان مثال زلزله ای که در ترکیه رخ داده، زمینه ای برای افزایش صادرات تولیدات فولاد و میلگرد استان به این کشور خواهد بود.

در خوزستان ۲ هزار واحد تولیدی وجود دارد.

لینک کوتاه : https://havaybana.ir/?p=1688

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.