اخبار ویژه

حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS سی و ششمین نمایشگاه بین‌المللی چاینا پلاس در شهر شانگهای برگزار شد.  بیانیه فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارگران و کارخانجات صنایع پتروشیمی شهرستان بندرماهشهر به مناسب روز کار و کارگر و گرامیداشت هفته بسیج کارگری منتخب مردم ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت در مجلس شورای اسلامی با معاون اجرایی رئیس جمهور دیدار کرد.  طرح واکسیناسیون کوچ عشایر در بخش سوسن فولاد خوزستان بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد ایران حال خوب در شرکت آب و فاضلاب خوزستان تقدیر پرسنل از مدیر عامل برای اولین بار در این صنعت مدیر فروش شرکت فولاد اکسین خوزستان خبر داد: حضور پررنگ صادرکننده نمونه کشور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کارگران هفت تپه: آقاجان متشکریم مدیر روابط عمومی فولاد اکسین ؛حضور مدیرعامل و تعدادی از کارگران فولاد اکسین خوزستان در دیدار با رهبر انقلاب مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در کمیته پدافند غیرعامل و شورای معاونان و مدیران:  تحریم‌ها اثرگذار نیست، نگاه برخی مسئولان داخلی به صنعت فولاد تهدیدآمیز است.

2

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب : اختصاص ۶۰۰ میلیون دلار به نوسازی و بازسازی تاسیسات صنعت نفت

  • کد خبر : 3038
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب : اختصاص ۶۰۰ میلیون دلار به نوسازی و بازسازی تاسیسات صنعت نفت

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در روز پایانی نمایشگاه چهاردهم صنعت نفت در خوزستان و در نشست خبری با اصحاب رسانه از اختصاص بودجه ۶۰۰ میلیون دلاری برای نوسازی و بازسازی تاسیسات و ناوگان صنعت نفت در خوزستان خبر داد. علیرضا دانشی در پاسخ به این سوال پل سفید مبنی بر اینکه خوزستان یک […]

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در روز پایانی نمایشگاه چهاردهم صنعت نفت در خوزستان و در نشست خبری با اصحاب رسانه از اختصاص بودجه ۶۰۰ میلیون دلاری برای نوسازی و بازسازی تاسیسات و ناوگان صنعت نفت در خوزستان خبر داد.

علیرضا دانشی در پاسخ به این سوال پل سفید مبنی بر اینکه خوزستان یک استان ملی است که پروژه های ملی زیادی در خود از جمله طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی مقام معظم رهبری را می بیند که از صندوق ذخیره ارزی بودجه آن تامین شده است و این اقناع سازی در کشور بوجود امده است که برای تولید غذا می بایست به کشاورزی در خوزستان روی آورد، اما اینکه چرا این اقناع سازی بوجود نیامده است برای تامین اقتصاد که بخش عمده ای از آن را نفت در کشور عهده دار است و ۷۵ درصد آن در خوزستان تولید می شود بودجه ملی جهت نوسازی ناوگان و تاسیسات اختصاص نیافته است اظهار کرد: برای نوسازی ناوگان تولید نفت در خوزستان اتفاقا مصوبه گرفته ایم و بودجه ۶۰۰ میلیون دلاری به آن اختصاص یافته است که امیدواریم بتوانیم با جذب کامل آن بخش قابل توجه ای از تاسیسات را نوسازی کنیم، کما اینکه باید یادآور شوم بودجه ۶۰۰ میلیون دلاری نوسازی مربوط به سال جاری می شود و می تواند در سالهای آینده افزایش داشته باشد.

وی گفت:  نمایشگاه چهاردهم ساخت تجهیزات صنعت نفت در خوزستان فرصت و نقطه عطفی برای فعالیت های اقتصادی سازنده در کشور است که باید مجموعه کارفرمایی بخش دولتی و مراکز دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها و … از آن بهره‌مند شوند تا ضمن پیشرفت و توسعه شاهد حل مشکلات خود هم باشند.

دانشی افزود: در نمایشگاه چهاردهم صنعت نفت خوزستان ۲۸۱ شرکت و مجموعه حضور داشتند که ۱۰۹ مورد از آنها را شرکتهای دانش بنیان، ۹۷ مورد را شرکتهای سازنده و ۲۷ مورد را شرکت های خدمات فنی و مهندسی و باقی آن را شرکت‌های تامین کننده تشکیل داده اند که این مهم گواه آن است که همه تلاش بر این بوده تا مجموعه‌های علمی، فنی و تخصصی در این نمایشگاه فعال باشند و توانمندی های خود را به معرض نمایش بگذارند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در نمایشگاه فوق تلاشها بر این بود تا از نمایشگاه‌های غیرواقعی و شعاری فاصله بگیریم و محتوای نمایشگاه از نظر فنی و تخصصی ارتقا یابد. همچنین یکی دیگر از اهداف نیز بحث فرصت سازی در درون نمایشگاه برای ارتقای زنجیره اقتصادی کارها است زیرا یکی از مشکلات سازنده‌ها سفارشات محدود و کار کم است که انها را دچار مشکل می کند، از این رو به دنبال دریافت مجوزات برای موضوع صدور خدمات فنی و مهندسی به تمام دنیا هستیم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا تعدادی از شرکت های حاضر در این نمایشگاه بتوانند نسبت به صادرات خدمات فنی و مهندسی اقدام کنند، همچنین اینکه مناطق نفتخیز جنوب به دنبال آن است تا با اخذ مجوز میان سازندگان و بازار مصرف بیرون واسطه شود و مشکلات سازندگان را حل کند.

دانشی با بیان اینکه ما پای کار آمده‌ایم تا صنعت نفت در بخش بالادستی بتواند توسعه یابد، عنوان کرد: علیرغم اینکه سهم شرکت‌های استان خوزستان در این نمایشگاه خوب است اما  شرکت های استان تهران در نمایشگاه چهاردهم صنعت نفت حضور بیشتری دارند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عنوان کرد: مناطق نفتخیز جنوب طی سال گذشته و امسال بیش از ۳ همت قرارداد با مراکز پژوهشی منعقد کرده و یا در حال انعقاد قرار داد است که جای امیدواری از این لحظه وجود دارد زیرا این قراردادها برای تولید بار اول هستند و این حجم قرارداد برای اولین بار در دوران پس از انقلاب است و می تواند ما را برای آینده و توسعه همه فعالیت ها امیدوار سازد.

دانشی ادامه داد: یکی از مهمترین راه های شکست تحریم های ظالمانه، توجه به دانش بنیان ها و فعالیت علمی در کشور برای ساخت قطعات و ملزومات صنعت نفت است از این رو ما باید در مرز دانش حرکت کنیم و نوآوری و خلاقیت داشته باشیم زیرا مهندسی معکوس دیگر نمی تواند ما را به انچه مد نظر داریم برساند ، کما اینکه باید به این موضوع اشاره داشت که حسگرهای امریکایی روی نمایشگاه نفت خوزستان حساس شده و این مساله گواه آن است که ما کارمان را به درستی انجام داده و می‌دانیم برای آینده باید دنبال چه چیزی جهت توسعه فعالیت ها باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به بحث گازهای همراه و آلودگی محیط زیست عنوان کرد: اگر مشعل‌ها خاموش شوند نیز آلودگی هوا برطرف نمی‌شود زیرا به منابع اصلی الودگی هوا توجه نمی‌شود. تردد خودروها، تولید برق و فرهنگ نادرست مصرف سوخت‌های فسیلی و… از جمله این عوامل هستند ، همچنین اینکه پروژه‌هایی تعریف شده است و مشعل‌ها را خاموش خواهیم کرد، کما اینکه ۸۰ درصد از گازهای همراه جمع آوری شده و از این طریق سهمی از تولید گاز شبکه کشور تامین می‌شود و برای کمتر از ۲۰ درصد باقی مانده یکسری پرژوه تعریف کرده‌ایم تا جمع آوری شوند. لازم به ذکر است در حال حاضر ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز همراه جمع آوری می شود.

وی افزود: در بحث مسئولیت‌های اجتماعی در دولت سیزدهم نفت تمام قامت پای کار آمده است به شکلی که در سفرهای رییس جمهور به خوزستان ۱۴.۵ همت علاوه بر بودجه‌های دولتی، نفت بابت مسئولیت‌های اجتماعی در اختیار خوزستان گذاشته است و اینکه این پول‌ها کجا هزینه شده‌اند را اصحاب رسانه پیگیری کنند، همچنین لازم به ذکر است که عمده مطالباتی که در بحث آلایندگی وجود داشت در دولت سیزدهم پرداخت شده که حدود ۶ همت است. تمام مطالبات نفتی در حوزه مناطق نفتخیز جنوب و در بحث استان خوزستان تقریبا صفر شده و همه بدهی‌ها به شهرداری‌ها و امور مالیاتی و … پرداخت شده است که در ناوگان حمل و نقل عمومی با ۶۰ دستگاه اتوبوسی که وارد شده است مشهود می باشد.

دانشی افزود: در مناطق نفتخیز جنوب ۱۹ هزار و ۵۰۰ قلم کالا بومی سازی شده است. همچنین در دولت سیزدهم ۷۵۰۰ قلم کالا که جزو تحریم‌ها بودند در حال بومی سازی هستند. امسال در این نمایشگاه ۵۰ قرارداد به ارزش ۷ همت امضا شده است که عمدتا با دانش بنیان ها و مراکز علمی بوده است.

وی ادامه داد: شعارها باید مبتنی بر شعور شوند و برخی از شعارها باید بازتعریف شوند زیرا ما به دانش بنیان‌ها و شرکت های داخل و جوانان اعتماد کرده‌ایم و آمده‌ایم که کار کنیم و به جوانان و نیروهای داخلی اعتماد داریم همچنین اینکه هرچه که ما نواوری و خلاقیت انجام دهیم که اقتصاد را روان تر و منفعت را بیشتر کند؛ بازدهی بیشتری خواهیم داشت، زیرا مرز دانش باید برای فرایندهای تولید نفت تسهیلگری شود و قیمت تولید را کاهش دهد و باید برای بیرون از کشور حرف برای گفتن داشته باشیم.

دانشی ادامه داد: برنامه‌های تولید در نفت در دولت قبل چاه محور بود و این به معنای نابودی نفت بود اما امسال برنامه ۵ ساله برای تولید در مناطق نفتخیز جنوب ارایه کرده‌ایم که به ظرفیت تولید ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه دست پیدا کنیم البته در این زمینه نیازمند همکاری دیگر بخش‌ها هستیم و مانعی بر سر راه فعالیت ما ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: یکی از اقدامات ما در خصوص توجه به پرسنل تبدیل وضعیت ۷ هزار نفر می باشد و در حال پیگیری رفع مشکل مابقی پرسنل هم هستیم.

لینک کوتاه : https://havaybana.ir/?p=3038

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.