1
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان عنوان کرد:

ضرورت تامین گاز پایدار پروژه سوپرمگامدول زمزم ۳

  • کد خبر : 2763
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
ضرورت تامین گاز پایدار پروژه سوپرمگامدول زمزم ۳

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در نشست با مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان گفت: اگر گاز پایدار پروژه سوپر مگامدول زمزم ۳ پس از راه‌اندازی تامین نشود، ریفرمرهای آن دوباره متوقف خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «هوای بانا» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲، نادرقلی […]

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در نشست با مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان گفت: اگر گاز پایدار پروژه سوپر مگامدول زمزم ۳ پس از راه‌اندازی تامین نشود، ریفرمرهای آن دوباره متوقف خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «هوای بانا» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲، نادرقلی زری میدانی، مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان و هیئت همراه با امین ابراهیمی، مدیرعامل فولاد خوزستان در سالن کنفرانس مهمانسرای نور این شرکت دیدار کردند.

زری میدانی در این دیدار بیان کرد: محدودیت گاز هنوز در استان ایجاد نشده است و زمانی که فصل سرد سال آغاز شود، کاهش افت فشار گاز خود را نشان می‌دهد؛ با این حال مکاتبات لازم با مرکز انجام شده تا مجوزهای لازم دریافت شود.
ابراهیمی نیز در این جلسه عنوان کرد: گروه فولاد خوزستان با جامعه آماری ۱۷ هزار نفر شاغل و بازنشسته به همراه خانواده، جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر را تحت پوشش خود دارد.
وی تصریح کرد: این شرکت با وجود چالش تامین مواد اولیه و انرژی در چند سال گذشته و علی‌رغم مصرف ۵ درصدی گاز، در فصل سرد سال دچار مشکل شده است. گاز در شرکت فولاد خوزستان، نه به عنوان سوخت و خوراک بلکه به عنوان یک تکنولوژی برای تولید آهن اسفنجی استفاده می‌شود.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، حدود ۶۰۰ هزار تن تولید را به‌ دلیل کمبود انرژی از دست دادیم؛ خوشبختانه این عدد در سال ۱۴۰۱ به نصف کاهش یافت و در سال جاری به مدت یک‌ ماه به دلیل کمبود برق تولید شرکت متوقف شد.
ابراهیمی تصریح کرد: به دلیل کمبود انرژی و افزایش قیمت حامل‌های انرژی، تولید ۱۶۰ هزار تن آهن اسفنجی که به عبارتی ۱۴۰ هزار تن شمش محسوب می‌شود، به دنبال اتان‌زدایی در این شرکت دچار چالش شد.
وی مطرح کرد: شرکت فولاد خوزستان متعلق به تمامی استان است و با سپری کردن تابستان سخت، انتظار می‌رود که زمستان خوبی پشت سر گذاشته شود. باید توجه داشت که در صورت راه‌اندازی پروژه سوپر مگامدول زمزم ۳، اگر تامین پایدار گاز آن انجام نشود، دوباره ریفرمرهای این پروژه متوقف می‌شود. ذکر این نکته حائز اهمیت است که هرچه گاز سبک‌تر باشد، فرایند کاتالیست‌ها خلاصه‌تر و با هزینه پایین‌تری انجام خواهد شد‌.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: فولاد خوزستان بر اساس الزامات زیست‌‎محیطی، باید ۱۰۰ هکتار فضای سبز ایجاد می‌کرد و در حال حاضر ۵۴۰ هکتار (معادل پنج برابر) فصای سبز ایجاد کرده است.
ابراهیمی در پایان یادآور شد: شرکت فولاد خوزستان در بخش مسئولیت‌های اجتماعی توانست با عملکرد کم‌نظیر خود لوح زرین این حوزه را در مهر ماه سال جاری دریافت کند؛ از جمله اقدامات شرکت در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، می‌توان به برطرف کردن مشکل زیستی روستاهای اطراف، احداث کلینیک فوق تخصصی پزشکی، احداث و نگهداری ورزشگاه فولاد خوزستان و پل فولاد اشاره کرد.
لینک کوتاه : https://havaybana.ir/?p=2763

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.