وی با اشاره به اینکه بافت مرکزی شهر پر تراکمترین نقطه اهواز است، تصریح کرد: بیشترین تقاضای سفر به مرکز است و به دلیل اینکه سایر موارد حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، ون و تاکسی در اهواز با محدودیت روبهرو است تکمیل قطار شهری اهواز نسبت به سایر کلانشهرها ضرورت و اهمیت بالاتری دارد.
امینی با اشاره به اینکه پیش از این شهرداری اهواز به دلیل قرار گرفتن در لیست سیاه بانکی امکان استفاده از اوراق بهادار را نداشته، تاکید کرد: با اقدامات انجام شده به دنبال دریافت اوراق جهت تأمین اعتبار پروژه هستیم تا علاوه بر اعتبار دولتی و پرداخت سهم شهرداری بتوانیم طی دو سال آینده فاز یک و دو از خط یک را به بهرهبرداری رسانیم.
وی توضیح داد: قطار شهری اهواز در مجموع دارای ۲۳ ایستگاه است که از آنها میتوان به عنوان مجتمع تجاری برای تأمین بخشی از هزینهها استفاده کرد، تا کنون ۱۱ ایستگاه تکمیل شده که ۳ ایستگاه دیگر نیز در حال تکمیل هستند.
شهردار اهواز اضافه کرد: اراده دولت فعلی و حاکمیت بر این است تا عقبماندگیهای اهواز از سایر کلانشهرها جبران شود اگر کارها و امور به سرعت انجام شود میتوانیم در همین دولت از پروژه قطار شهری اهواز بهرهبرداری کرد علاوه بر آن با رایزنیهای انجام شده بخشی از واگنهای خریداری شده برای کلانشهرها به اهواز نیز اختصاص یافته تا در صورت تکمیل فاز یک و دو به سرعت از آنها استفاده شود و مشکلی جهت تأمین واگن نداشته باشیم.