اخبار ویژه

حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS سی و ششمین نمایشگاه بین‌المللی چاینا پلاس در شهر شانگهای برگزار شد.  بیانیه فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارگران و کارخانجات صنایع پتروشیمی شهرستان بندرماهشهر به مناسب روز کار و کارگر و گرامیداشت هفته بسیج کارگری منتخب مردم ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت در مجلس شورای اسلامی با معاون اجرایی رئیس جمهور دیدار کرد.  طرح واکسیناسیون کوچ عشایر در بخش سوسن فولاد خوزستان بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد ایران حال خوب در شرکت آب و فاضلاب خوزستان تقدیر پرسنل از مدیر عامل برای اولین بار در این صنعت مدیر فروش شرکت فولاد اکسین خوزستان خبر داد: حضور پررنگ صادرکننده نمونه کشور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کارگران هفت تپه: آقاجان متشکریم مدیر روابط عمومی فولاد اکسین ؛حضور مدیرعامل و تعدادی از کارگران فولاد اکسین خوزستان در دیدار با رهبر انقلاب مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در کمیته پدافند غیرعامل و شورای معاونان و مدیران:  تحریم‌ها اثرگذار نیست، نگاه برخی مسئولان داخلی به صنعت فولاد تهدیدآمیز است.

1

سرو بلند زمزم ۳ بر بلندای صنعت فولاد ایران افتتاح می شود/نگاهی به کارنامه درخشان یک مدیر توسعه گرا

  • کد خبر : 3185
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
سرو بلند زمزم ۳ بر بلندای صنعت فولاد ایران افتتاح می شود/نگاهی به کارنامه درخشان یک مدیر توسعه گرا

شمارش معکوس برای راه اندازی بزرگترین طرح های تولیدی کشور در حالی آغاز شده که محصول این مگا کارخانه عظیم تولید آهن اسفنجی برای سال ۱۴۰۳ پیش فروش شده است. خوزستان در روزهای آینده شاهد راه اندازی بزرگترین خط تولید آهن اسفنجی خاورمیانه با ظرفیت تولید ۲ میلیون تن است و این استان را به […]

شمارش معکوس برای راه اندازی بزرگترین طرح های تولیدی کشور در حالی آغاز شده که محصول این مگا کارخانه عظیم تولید آهن اسفنجی برای سال ۱۴۰۳ پیش فروش شده است.

خوزستان در روزهای آینده شاهد راه اندازی بزرگترین خط تولید آهن اسفنجی خاورمیانه با ظرفیت تولید ۲ میلیون تن است و این استان را به بزرگترین تولید کننده محصول استراتژیک زنجیره فولادی بدل می کند .

استارت مگامدول زمزم سه در سال ۱۳۹۷ در زمانیکه امین ابراهیمی به عنوان نماینده هیٔت مدیره وقت به همراه تعدادی از معاونین شرکت قرارداد فایناس را با بانک ملی شعبه هامبورگ زده شد و با ورود مجدد امین ابراهیمی به فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۰ سرعت دو چندانی گرفت. طی این دو سال عملیات ساخت این پروژه کلیدی از ۴۰ درصد به پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد رسید و در چند روز آینده با حضور مقامات کشوری به بهره برداری مب رسد.

در مورد نقش زمزم ۳ در توسعه صنعت فولاد ایران سخن فراوان است ولی آنچه از بازار داخلی و صاداراتی این محصول بر می اید از هم اکنون پیش فروش محصول این پروژه دو میلیون تنی در بورس فلزات قطعی شده است. و با توجه به نیاز فولاد سازهای خاورمیانه بخشی از این محصول آماده ورود به بازار های منطقه است.

علی رغم اینکه در سال های اخیر کشور با تحریم های بسیاری روبرو شده و پس از جنگ آکراین با ورود روسیه به بازارهای صاداراتی باعث کاهش درآمدهای ارزی این شرکت شده ولی با نگاه ویژه سهامداران فولاد خوزستان در این دو سال حرکت توسعه ای خود را سرعت بخشیده تا در افق ۱۴۱۰ جایگاه خود را در رتبه تولیدکنندگان فولاد کشور حفظ وارتقا دهد. بر همین اساس مدت کوتاهی پس از افتتاح زمزم ۳ این شرکت شاهد راه اندازی یک قطب فولاد سازی جدید در شادگان خواهد بود.

در کنار این طرح های توسعه ایی فولاد خوزستان پروژه هایی برای محصولات با ارزش افزوده را در دستور کار خود دارد راه اندازی یک کارخانه ورق عریض و خطوط تولید فولاد آلیاژی در کنار پروژه های نیروگاهی و اکسیژن نوید بخش روزهای درخشانی در چند دهه آینده این شرکت است.

نگاهی به عملکرد امین ابراهیمی در استان خوزستان نشان می دهد وی در سال ۱۳۹۸ به فولاد اکسینِ در آستانه تعطیلی رفت و این شرکت را از یک شرکت رو به ورشکستگی با انبوهی از زیان انباشته و مشکلات حقوقی به شرکتی ارزش آفرین در صنعت نفت و گاز کشور با سود ۲۵۰۰ میلیارد تومانی تبدیل کرد و تداوم موفقیت های امروز آن حاصل حل مشکلات گذشته است.

عملکرد موفق این مدیر جوان و جهادی موفق در اکسین باعث شد که مدیرعاملی شرکت معظم فولاد خوزستان به وی سپرده شود، سه سال حضور او در شرکت فولاد خوزستان کافی بود که حرکت برای جبران سه دهه عقب ماندگی از توسعه صنعت فولاد ایران آغاز شود.

گام نخست و دوم با افتتاح زمزم ۳ و فولاد سازی شادگان برداشته می شود و گام های بعدی با راه اندازی نیروگاه و کارخانه های اسلب آلیاژی و اکسیژن و تملک معادن غنی برای تضمین فولاد خوزستان این شرکت را در ریل پیشرفت قرارداده است.

در کنار این اقدامات ۱۴۰۰ میلیارد پروژه محیط زیستی این شرکت را بدل به یک بنگاه دوستدار محیط زیست می کند . خوزستان علاوه بر منافع اقتصادی این توسعه شاهد اشتغال ۱۰۰۰ نیروی بومی جدید در یکسال گذشته بوده و قطعا در تداوم این مسیر اشتغال آفرینی بیشتر جوانان را در پی خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://havaybana.ir/?p=3185

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.