2

در نمايشگاه موزه‌ها و اسناد تاريخي رخ داد: ترسیم تجربیات شگرف پنج نسل از كاركنان صنعت نفت جنوب

  • کد خبر : 3406
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۴۷
در نمايشگاه موزه‌ها و اسناد تاريخي رخ داد: ترسیم تجربیات شگرف پنج نسل از كاركنان صنعت نفت جنوب
مدير عامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب گفت: پتانسيل ويژه اي در مناطق نفت خيز جنوب وجود دارد که مي تواند به عنوان ميراث فرهنگي هويت ساز براي آينده صنعت کشور تلقي شود.
يکي از پژوهشگران حوزه تاريخ نفت با اشاره به ترسيم شرايط حقيقي رخدادهاي ۱۱۳ ساله صنعت نفت در نمايشگاه موزه‌ها و اسناد تاريخي گفت: این نمایشگاه افزون بر جاذبه‌های بصری خود و حس خاطره انگیری که در بازدید کننده به وجود می‌آورد، تجارب دستکم پنج نسل از کارکنان صنعت نفت را به ما منتقل می‌کند؛ به همین خاطر مي توان گفت که این نمایشگاه ساختگي نیست، کاربردی است و در جایگاه اصلی خود برگزار شده است.

به گزارش روابط عمومي شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب، علمدار متولي، مشاور و رییس دفتر مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب که خود پژوهشگر حوزه تاریخ نفت است، پس از گذشت ۳۷ سال از دوره کارآموزی ، با حضور دوباره در آموزشگاه حرفه‌ای صنعت نفت جنوب از محل نخستین نمایشگاه موزه‌ها، اشیاء و اسناد تاریخی صنعت نفت جنوب بازدید کرد.

متولی با اشاره به ايجاد فضايي زنده و ترسيم شرايط حقيقي رخدادهاي ۱۱۳ ساله صنعت نفت براي بازديدکنندگان اين نمايشگاه اظهار داشت: زماني که تاریخچه نفت را مطالعه می‌کنیم،صرفأ یک بررسی تاریخی انجام نمی‌دهیم، بلکه به تجاربی شگرف که همچنان قابليت استفاده دارند، دست پیدا می‌کنیم.

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها، ماشين‌آلات، اسناد، کتب و تصاويري که در نخستين نمایشگاه موزه‌ها، اشياء و اسناد تاريخي صنعت نفت در معرض ديد عموم قرار گرفته‌اند، هرکدام تاريخچه و فرايندي را در دل خود دارند که بازديدکنندگان را به سير تحول و تکوین صنعت نفت هدايت مي کند.

گفتني است، نخستین نمایشگاه موزه‌ها، اشیاء و اسناد تاریخی صنعت نفت جنوب از ١٩ تا ٢٢ اسفندماه از ساعت ٩ صبح تا ١٧ عصر در حال برگزاری است.

لینک کوتاه : https://havaybana.ir/?p=3406

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.