7

به مناسبت مراسم کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل و روزخبرنگار صورت گرفت؛ تحویل ۳۴۰۰ سند اراضی زراعی در اردبیل به زارعان و کشاورزان توسط اداره کل ثبت استان

  • کد خبر : 2333
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
به مناسبت مراسم کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل و روزخبرنگار صورت گرفت؛ تحویل ۳۴۰۰ سند اراضی زراعی در اردبیل به زارعان و کشاورزان توسط اداره کل ثبت استان

به گزارش هوای بانا به نقل از تایماز نیوز | این مراسم که شامگاه شنبه در سالن اجتماعات اداره کل ثبت اسناد استان اردبیل برگزار شد، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: ‌صدور و تحویل ۳ هزار و ۴۰۰ سند حدنگار زراعی در استان ‌آغاز شد. نادر خداداد در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: […]

به گزارش هوای بانا به نقل از تایماز نیوز | این مراسم که شامگاه شنبه در سالن اجتماعات اداره کل ثبت اسناد استان اردبیل برگزار شد، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: ‌صدور و تحویل ۳ هزار و ۴۰۰ سند حدنگار زراعی در استان ‌آغاز شد.

نادر خداداد در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد نهاد حاکمیتی تخصصی، زیرمجموعه قوه قضائیه است که بیش از ۴۰۰ نوع خدمات به مردم ارائه می‌کند.
وی اولویت امسال ثبت اسناد استان را حدنگاری زراعی عنوان کرد و گفت: با تقدیم ۳ هزار و ۴۰۰ سند به یاد ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل، امسال تلاش خواهیم کرد تا روند صدور اسناد مالکیت روستاییان و کشاورزان را توسعه بدهیم.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی در استان داریم که ۹۶۰ هزار هکتار آن اراضی منابع طبیعی و مابقی نیز زراعی، و اراضی دولتی و بافت شهری و روستایی است.
نادر خداداد با بیان اینکه حدنگاری و صدور سند تک برگی همه این اراضی در اولویت قرار گرفته است، افزود: تاکنون ۶۵ درصد اراضی استان اردبیل منجر به سند حدنگاری شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال گذشته تنها یک ودو دهم درصد اراضی کشاورزی استان اردبیل سنددار شده بود که این رقم هم‌اکنون به بیش از ۱۴۶ هزار هکتار رسیده و روستاییان اسناد مالکیت تک برگی خود را دریافت کردند.
مدیرکل ثبت اسناد مزایای صدور سند رسمی تک برگ را یادآور شد و اضافه کرد: این فرآیند نه تنها به کاهش اختلاف ها و پرونده های مراجع قضایی در حوزه اختلافات ملکی منجر میشود بلکه زمینه بهره مندی روستاییان را از تسهیلات بانکی در سایه ارائه این اسناد به عنوان وثیقه فراهم کرده است.
وی بیان کرد: در همه شهرستان‌های استان شرکت‌های مشاوره‌ای و پیمانکاری کار جمع‌آوری اسناد و مستندات وتهیه نقشه روستاییان را عهده‌دار شدند و در قبال صدور سند تنها هزینه های دولتی اخذ وبا کمک و تمهیدات سازمان و تخصیص اعتبار سازمانی هزینه تهیه نقشه رایگان بوده وهزینه ای از این بابت دریافت نمی‌شود.
نادرخداداد در مورد وصول معوقات بانکی نیز اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۳۰۹ میلیارد ریال و امسال نیز ۲۳ هزار میلیارد ریال وصول معوقات بانکی را در استان اردبیل شاهد بودیم.
وی استان اردبیل را استان پیشتاز در این حوزه اعلام کرد و ادامه داد: با وصول مطالبات که با مقررات قانونی انجام شده، شاهد تعیین تکلیف واحدهای تولیدی در راستای جهش تولید و اقتصاد شده‌ایم.
نادرخداداد از صدور مجوز برای راه‌اندازی ۲۶۰ دفترخانه جدید در استان خبر داد و تصریح کرد: این تعداد به دفترخانه‌های موجود که ۱۵۰ باب است، افزوده می‌شود.
خداداد یادآور شد و گفت: در حالی که در چهار ماه گذشته ۲ هزار رأی در اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی صادر شده بود، امسال این تعداد به ۹ هزار و ۳۳۲ رأی افزایش یافته که یک رشد۳۵۰ درصدی را در صدور رأی برای اسناد زراعی شاهد و ناظر هستیم.
خداداد افزود: علاوه بر اراضی کشاورزی و منابع طبیعی در حال حاضر اقدام به صدور سند برای رودخانه ها، انهار، املاک دولتی و بسیاری از زمین ها واملاک روستایی و شهری هستیم که این امر می تواند به تثبیت مالکیت و کاهش اختلافات کمک کند.

ثبت اسناد

در این مراسم رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، نیز اظهار کرد: کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل خیرات و برکات فراوانی را برای استان اردبیل به همراه داشت که یکی از این مبرات صدور و تحویل سه هزار و ۴۰۰ سند رسمی اراضی زراعی و کشاورزی است.وی از اقدامات مدیریت و مجموعه ثبت اسناد واملاک در اقدام جهادی در خصوص صدور اسناد تشکر وقدر دانی نمودند.

 

ثبت اسناد

 

لینک کوتاه : https://havaybana.ir/?p=2333

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.