2

آیین افتتاح جاده قلعه چنان به کانتکس با حضور مسولین استانی و محلی در تاریخ ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات شرکت فولاد خوزستان برگزار شد

  • کد خبر : 3133
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۵۱
آیین افتتاح جاده قلعه چنان به کانتکس با حضور مسولین استانی و محلی در تاریخ ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات شرکت فولاد خوزستان برگزار شد

امین ابراهیمی در آیین افتتاح جاده قلعه‌چنعان به کانتکس ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: خداوند را شاکرم در ایام دهه فجر توفیق داشتیم، برگ زرینی دیگر در تاریخ آبادانی منطقه ثبت کنیم. در بحث پایداری صنعت، موارد بسیاری مطرح است که مهم ترین ملاک آن مسئولیت‌های اجتماعی است. فولاد خوزستان عمل به مسئولیت‌های […]

امین ابراهیمی در آیین افتتاح جاده قلعه‌چنعان به کانتکس ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: خداوند را شاکرم در ایام دهه فجر توفیق داشتیم، برگ زرینی دیگر در تاریخ آبادانی منطقه ثبت کنیم. در بحث پایداری صنعت، موارد بسیاری مطرح است که مهم ترین ملاک آن مسئولیت‌های اجتماعی است. فولاد خوزستان عمل به مسئولیت‌های اجتماعی را نقشه‌ی راه قرار داده است و عمل به آن را نه از باب مسئولیت است، بلکه وظیفه می‌داند.
وی در ادامه گفت: ابعاد عمل به مسئولیت‌های اجتماعی فولاد خوزستان در حوزه‌های مختلف گسترده است. در گذشته نه چندان دور، شرکت فولاد خوزستان در ده کیلومتری شهر بود. امروز شاهد آن هستیم که به واسطه‌ی توسعه‌یافتگی شهر شرکت در  احاطه شهر درآمده است. در حوزه محیط زیست بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و طرح‌هایی با موضوع بهبود وضعیت محیط زیست و کاهش آلایندگی، همچنان در حال اجرا هستند. در بحث اشتغال پایدار که ارتباط مستقیمی با کیفیت زندگی و  امیدآفرینی دارد، فولاد خوزستان با جمعیت شاغلین بالغ بر هفده هزار تَن نقش کلیدی در منطقه بر عهده دارد. علی‌رغم چالش‌های انرژی، هیچگاه چرخ صنعت متوقف نشد. مصداق عینی افتتاح بزرگ ترین مگامدول آهن اسفنجی کشور، پروژه زمزم سه است.
وی با بیان این جمله که توجه به محیط پیرامون ضامن توسعه پایدار است، افزود: این نگاه از گذشته تا به امروز در فولاد خوزستان حاکم است. سعی کردیم مسئله‌ ‌محور حرکت کنیم، بدین معنا که مشکلات را شناسایی کنیم و با کمک اهالی منطقه و کارشناسان در صدد رفع باشیم. بنا داریم سالی یک پروژه زیرساختی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی انجام دهیم. سال گذشته به واسطه مجوزی که از هیات مدیره گرفتیم، از محل صرفه‌جویی در بومی‌سازی، مبلغی را برای اصلاح جاده قلعه‌چنعان به کانتکس در نظر گرفتیم.
ابراهیمی در ادامه گفت: جاده‌ی قلعه‌چنعان به کانتکس مصداق تعامل دوسویه شرکت و منطقه است. نماد پایبندی فولاد خوزستان به مسئولیت‌های اجتماعی است. مهم‌ترین وظیفه ما ایجاد اشتغال پایدار است. از سردار شاهوارپور فرمانده سپاه‌ ولی‌عصر (عج) که پیشنهاد دهنده‌ی این پروژه بودند و همراهی استاندار خوزستان محترم، شیوخ منطقه و تک‌تک کارکنان فولاد خوزستان که همت کردند جاد‌ه بر اساس استانداردهای روز دنیا به بهره‌برداری برسد، صمیمانه تشکر می‌کنم.
حجت‌الاسلام خضیراوی امام جمعه شهرستان کارون در آیین افتتاح جاده قلعه‌چنعان به کانتکس با بیان این جمله که رفع محرومیت از سفارشات امام راحل بود، اظهار داشت: تاثیرگذاری شرکت فولاد خوزستان بر هیچ کس پوشیده نیست. بازسازی و تجهیز مسجد حضرت علی‌ابن ابی طالب (ع)، که امروز به مسجد محوری منطقه تبدیل شده است، از کارهای ماندگار این مجموعه است. ساخت درمانگاه تخصصی که بسیاری از نیازهای مردم منطقه را از مراجعه به مراکز درمانی دیگر مرتفع کرد، از دیگر فعالیت‌های شرکت فولاد خوزستان است. امروز هم افتخار داریم در کنار مسئولان استانی، جاده قلعه‌چنعان به کانتکس که تا پیش از این به واسطه‌ی مشکلات زیرساختی مصائب بسیاری را برای ساکنان و خودروهای عبوری ایجاد کرده بود، افتتاح کنیم. وی در ادامه گفت: بدون‌ شک بعد از این، علاوه بر روان شدن عبور و مرور، شاهد کاهش چشم‌گیر حوادث رانندگی و تلفات جانی هستیم. فولاد خوزستان الگوی مناسبی برای دیگر شرکت‌های تولیدی استان در مسیر رفع محرومیت‌های منطقه است‌. انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مدون و مشارکت کارشناسان و بزرگان منطقه، دیگر شرکت‌ها به همراه فولاد خوزستان، نسبت به احصا مشکلات و نواقص منطقه اقدام کنند و با بهره‌گیری از خِرد جمعی، در صدد رفع محرومیت برآیند. امام جمعه شهرستان کارون در پایان گفت: حضرت امام خمینی (ره) توجه ویژه به رفع محرومیت داشتند. همین نگاه در مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) ادامه‌دار است. امیدواریم سپاه و بسیج و فولاد خوزستان با تاسی از وصایای امام (ره) و پيروی از منویات رهبری، همیشه در میدان رفع محرومیت، توسعه و رونق منطقه حضور فعال داشته باشند. بزرگ ترین روستای کشور با جمعیت بیست هزار نفری قلعه چنعان است. این روستا در شهرستان کارون و‌ همجوار شرکت فولاد خوزستان واقع شده است. انتظار داریم با همکاری شرکت فولاد خوزستان از این مناطق رفع محرومیت شود.
سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان ضمن تبریک ایام دهه فجر و مبعث پیامبر اکرم (ص) افزود: امروز به میمنت افتتاح پروژه محرومیت‌زدایی در شهرستان کارون که به همت متخصصان شرکت فولاد خوزستان انجام شده، همه دور هم جمع شدیم. از دست‌اندرکاران این پروژه‌ی عمرانی صمیمانه تشکر می‌کنم. شرکت فولاد خوزستان علاوه بر اینکه وظایف جاری و معمول، یعنی تولید پايدار را انجام می‌دهد، همواره در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی پیشگام بوده است. فولاد خوزستان در دو جبهه‌ی تولید و مسئولیت‌های اجتماعی قدرتمند ظاهر شده است. هر شرکت و سازمانی در صدد رفع محرومیت و توسعه همه‌جانبه استان و کشور گام بردارد، به وصایای امام و منویات رهبری عمل کرده است. فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) از افتتاح صدها پروژه عمرانی در دهه‌ی فجر خبر داد و اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی بسیاری در نقاط مختلف استان در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد. پروژه‌هایی که هر کدام به آبادانی، ایجاد فرصت‌های شغلی و رفع محرومیت منجر می‌شود. از مدیران جهادی فولاد خوزستان انتظار داریم، چرخه اجرای پروژه‌ها قالب مسئولیت‌های اجتماعی ادامه‌دار باشد. وی در پایان گفت: آحاد مختلف جامعه و به ویژه مسئولان باید در امیدآفرینی و انعکاس موفقیت‌های کشور کوشا باشند. هر فعالیتی چشم‌گیری که در داخل کشور انجام می‌شود و باعث امیدآفرینی می‌شود، نگرانی دشمنان را به همراه دارد. از پرتاب ماهواره جمهوری اسلامی به فضا دشمنان ناراحت شدند‌ و در نقطه مقابل ملت ایران خوشحال شدند. همین مهم در ورزش مصداق دارد. وقتی تیم ملی فوتبال پیروز می‌شود مردم خوشحال می‌شوند. کسانی که مردم را ناامید می‌کنند، حتی اگر با دشمن نباشند، همسو هستند. انتخابات نقطه عطف نظام است، باید با مشارکت حداکثری دشمن را ناامید کرد.
حسینی محراب‌ استاندار خوزستان ضمن قدردانی از فعالیت‌های شرکت فولاد خوزستان اظهار داشت: فولاد خوزستان گام‌های بزرگی در رفع مشکلات منطقه برداشته است. با افتتاح جاده قلعه‌چنعان به کانتکس و فعالیت‌های صورت گرفته، دیگر شاهد رخ دادن حوادث رانندگی شدید نخواهیم بود. امیدواریم، برکت فعالیت‌های شرکت فولاد خوزستان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نصیب مردم استان شود. استاندار خوزستان بر ادامه‌دار بودن این دست از فعالیت‌ها تاکید داشت و افزود: فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی در کنار پرداختن به امر آموزش از طریق هنرستان‌های هم‌جوار، مصداق بارز تعهد مجموعه فولاد خوزستان به محیط پیرامون است. فولاد خوزستان نقش بی‌بدیل در زندگی مردم منطقه دارد.
قائم مقام مديرعامل در امور ستادی و مسئولیت های اجتماعی: ✅ در حوزه مسئوليت های اجتماعی رویکرد فولاد خوزستان درمان محوری است نه تجویز مسکّن دكتر علیرضا مخبر‌ دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و‌ مسئولیت های اجتماعی در مراسم افتتاحیه جاده قلعه‌چنعان به کانتکس اظهار داشت: امروز یکی از بهترین روزهای عمر کاری ۲۴ ساله من در شرکت فولاد خوزستان است، چرا که توانستیم با اصلاح و بازسازی کامل جاده‌‌ی قلعه‌چنعان به کانتکس، جان انسان‌ها را از گزند خطر در امان نگه داریم. خدا را شاکریم و امیدواریم این پروژه باقیات و صالحاتی برای کارکنان و مدیران فولاد خوزستان باشد. دکتر مخبر دزفولی افزود: در رویکرد جدید مدیریت و هيات مديره دلسوز شركت فولاد خوزستان در حوزه مسئولیت های اجتماعی، تلاش داریم در کنار فعالیت‌های مقطعی و تسكينی مانند توزیع بسته‌های معیشتی، بسته های آموزشی و… کارهای اساسی و ماندگاری در خدمت رسانی به مردم شریف منطقه و رفع مشكلات آنان انجام دهیم. قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیت های اجتماعی با اشاره به اصلاح جاده های پرخطر در بلوار سیصد دستگاه، میدان بنکداران و اکنون جاده قلعه چنعان به کانتکس که «فولاد راه» نامگذاری شده است؛اشاره‌ای به بعضی پروژه‌های اساسی و عمرانی مجموعه فولاد خوزستان داشت و افزود: برکات و اثرات ساخت و نگهداری ورزشگاه بزرگ‌ شهدای فولاد در کنار فعالیت باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان در حوزه های فرهنگی، ورزش، سلامتی و قهرمانی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اشتغال زايی و حتی هویت بخشی به استان خوزستان، غیرقابل اندازه گیری است. وی افزود: تیم فوتبال فولاد خوزستان اکنون بخشی از هویت جمعی مردم خوزستان و یکی از منابع نشاط اجتماعی در استان است. ساخت پل فولاد برای رفع مشکلات ترافیکی اهواز و ترمیم آن، ساخت درمانگاه تخصصی در منطقه قلعه‌چنعان، اهدای سالیانه یکصد سرویس جهیزیه کامل به زوجین کم‌برخوردار ( که امسال به ۱۲۰ جهیزیه رسیده است) و کمک به آزادی زندانیان معسر، بخش دیگری از شواهدی بود که وی بعنوان کارهای ماندگار و اساسی شرکت فولاد خوزستان از آن ها یاد کرد. دکتر مخبر‌ دزفولی در پایان اشاره‌ای به عملکرد شرکت فولاد خوزستان به مسئولیت‌های اجتماعی در دوران سخت کرونا داشت و افزود: در پیک بیماری کرونا و در شرایط کمبود امکانات بیمارستانی، شرکت فولاد خوزستان در عین پايدار نگه داشتن تولید، اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌ها را بصورت رایگان تامین کرد و ظرف ۷۲ ساعت، یکصد تخت بیمارستانی با تجهیزات کامل و دو میلیون سرنگ تزریق واکسن را به مجموعه بهداشت و درمان استان اهدا کرد. دکتر مخبر دزفولی در جمع بندی بحث مسئولیت های اجتماعی فولاد خوزستان گفت: در تمام بحران ها از حادثه متروپل آبادان گرفته تا زلزله اندیکا و سیل، ما در کنار مردم بودیم و تعهد می کنیم که با این عهد خود با خدا و مردم پایبند بمانیم.
لینک کوتاه : https://havaybana.ir/?p=3133

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.