8

اجرای طرح مقابله با گرد و غبار نیاز به تضمین حقابه دارد

  • کد خبر : 998
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
اجرای طرح مقابله با گرد و غبار نیاز به تضمین حقابه دارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان تضمین حقابه طرح مقابله با گرد و غبار در استان را خواستار شد و گفت: به روزرسانی طرح مقابله با گرد و غبار با رویکرد مشارکت مردم ضروری است. به گزارش پایگاه خبری هوای بانا به نقل از بازتاب خوزستان سید محمدتقی سجادی با اشاره به تامین نشدن حقابه […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان تضمین حقابه طرح مقابله با گرد و غبار در استان را خواستار شد و گفت: به روزرسانی طرح مقابله با گرد و غبار با رویکرد مشارکت مردم ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری هوای بانا به نقل از بازتاب خوزستان سید محمدتقی سجادی با اشاره به تامین نشدن حقابه طرح مقابله با گرد و غبار خوزستان، بیان کرد: اجرای طرح مقابله با گرد و غبار خوزستان و ادامه این طرح نیاز به تضمین حقابه دارد، این درحالیست که هم اکنون عرصه‌های نهالکاری این طرح به وسیله تانکر آبرسانی می‌شود و نمی‌توان این شرایط را ادامه داد.

وی با بیان اینکه طرح مقابله با گرد و غبار خوزستان باید با مشارکت مردم ادامه یابد، افزود: رویکرد مطالعات باید به صورت واقعی بازنگری شود چرا که توسعه فعالیت‌ها تنها با مشارکت بهره‌برداران عرفی و یا سرمایه‌گذاران و با اقتصادی کردن طرح، امکان‌پذیر است.

سجادی بر کشت گیاهان دارویی و علوفه در ادامه این طرح تاکید کرد و گفت: همچنین برخی عرصه‌ها نیاز به واکاری دارد که این اقدامات نیاز به تضمین حقابه دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگسازی عمومی برای اجرایی کردن طرح مقابله با گرد و غبار ضروری است، ادامه داد: عزم جدی دستگاه‌های اجرایی برای رعایت ضوابط نیاز است.

سجادی افزود: تخریب‌های ناشی از فعالیت‌های عمرانی در خوزستان به ویژه در مرکز استان که شرایط از نظر کانون‌های گرد و غبار بحرانی‌تر است بیشتر است بنابراین اختصاص اعتبار برای جبران خسارت و احیای منابع طبیعی تخریب شده باید انجام گیرد.

وی با بیان اینکه تخریب‌ها به روش‌های مختلف در حال تشدید است، گفت: هر اقدام عمرانی که تخریب جنبی آن اجتناب ناپذیر باشد باید اعتباری برای احیا و بازسازی آن اختصاص دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان همچنین با اشاره به خشک شدن بخشی از عرصه‌های نهالکاری طرح مقابله با گرد و غبار، افزود: استعداد و ظرفیت اکوسیستم شاید این نبوده که ۲۰۰ نهال در هر هکتار کاشته شود و با توجه به کیفیت پایین خاک در این عرصه‌ها پس از گذشت چند سال این اتفاق ممکن است رخ دهد.

به گفته وی، تاکنون ۲۵ هزار و ۸۰۰ هکتار نهال کاری در این طرح صورت گرفته است.

لینک کوتاه : https://havaybana.ir/?p=998

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.