اخبار ویژه

گام‌های بلندی که نیشکر برای رونق جوامع محلی برداشته است؛ سهم صنایع‌دستی خوزستان از سفره شیرین نیشکر پیام تبریک محمدتقی اورکی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش هفته خوشنویسی و مبارکبادهای کاغذی… کسب مجوز دانش‌بنیان برای سیستم کنترل گاورنر توربین برق‌آبی ۲۵۰ مگاواتی مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خبر داد؛ آمادگی کامل کارخانه‌های شکر برای تولید حداکثری / دستیابی به بیشترین میزان رشد ارتفاع نیشکر در ۱۰ سال اخیر / امسال جهش تولید محقق می‌شود برداشت نیشکر در خوزستان آغاز شد/ پیش‌بینی تولید بیش از ۷۰۰ هزار تن شکر طرح آرام سازی درمحور ایذه باغملک جریان اصلاحات ، خالص‌ترین جریان نظام است / باید از وفاق ملی در دولت پزشکیان بهره ببریم جهت بزرگداشت هفته دامپزشکی از فعالان و تلاشگران عرصه دامپزشکی تجلیل بعمل آمد دیدار فرمانده روسای ادارات ایذه با فرمانده انتظامی به مناسبت هفته فراجا ساخت اولین گاورنر ۲۵۰ مگاواتی در ایران توسط مهندس جوان (سید حمید موسوی )نخبه ایذه ای

1

ساخت اولین گاورنر ۲۵۰ مگاواتی در ایران توسط مهندس جوان (سید حمید موسوی )نخبه ایذه ای

  • کد خبر : 4600
  • 16 مهر 1403 - 10:59
ساخت اولین گاورنر ۲۵۰ مگاواتی در ایران توسط مهندس جوان (سید حمید موسوی )نخبه ایذه ای
رسانه هوای بانا -ساخت این گاورنر با چالش‌های فراوانی همراه بود. از جمله این چالش‌ها می‌توان به تحریم‌های بین‌المللی اشاره کرد که واردات قطعات و تجهیزات مورد نیاز را بسیار دشوار کرده بود.

 

با این حال، مهندس محمودی و تیمش با تکیه بر دانش و تخصص خود، توانستند این موانع را پشت سر بگذارند و گاورنری با کیفیت و کارایی بالا تولید کنند.

یکی از نکات برجسته این پروژه، تفاوت‌های گاورنر ساخت داخل با نمونه‌های وارداتی است. گاورنرهای داخلی نه تنها از نظر کیفیت و کارایی با نمونه‌های خارجی برابری می‌کنند، بلکه هزینه تولید آنها نیز به مراتب کمتر است. این امر می‌تواند به کاهش هزینه‌های نیروگاه‌های برق آبی و افزایش بهره‌وری آنها کمک کند.

این دستاورد بزرگ تاثیرات مثبتی بر صنعت نیروگاه‌های برق آبی در ایران خواهد داشت. با تولید داخلی گاورنرهای ۲۵۰ مگاواتی، نیاز به واردات این تجهیزات کاهش یافته و وابستگی به کشورهای خارجی کمتر می‌شود. همچنین، این موفقیت می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر صنایع کشور عمل کند و انگیزه‌ای برای تولید داخلی تجهیزات پیشرفته باشد.

گفتنی است اولین محصول گاورنر تولید شده با موفقیت و با رعایت تمامی استانداردها در نیروگاه اول سد و نیروگاه شهید عباسپور نصب شده است. این گاورنر به مدت یک ماه در سرویس بوده و تا این لحظه هیچ مشکلی در عملکرد آن ثبت نشده است.

مهندس محمودی و تیمش برنامه‌هایی برای تولید انبوه این گاورنرها دارند. این امر می‌تواند به تامین نیازهای نیروگاه‌های برق آبی در سراسر کشور کمک کند و به توسعه صنعت برق آبی ایران سرعت ببخشد.

محمودی به مهندسین جوان توصیه می‌کند که با پشتکار و تلاش، می‌توانند به دستاوردهای بزرگی دست یابند. او تاکید می‌کند که نباید از چالش‌ها و موانع هراس داشت و با تکیه بر دانش و تخصص، می‌توان بر آنها غلبه کرد.

با تبریک ویژه به مهندسین متخصص در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان،باید گفت که این گزارش نشان‌دهنده توانمندی و تخصص مهندسین ایرانی در ساخت تجهیزات پیشرفته و حیاتی برای صنعت برق آبی کشور است. امیدواریم که این دستاورد بزرگ، راه را برای موفقیت‌های بیشتر در آینده هموار کند.

این سیستم در اواسط فروردین سال جاری نصب و راه اندازی شد و تا زمان توقف و خروج تعمیرات سالیانه واحد حدود ۳۰۰ هزار مگاوات ساعت تولید انرژی و بیش از ۲۵۰ استارت استپ موفق در این مدت سابقه درخشانی را ثبت کرد. این موفقیت بزرگ در صنعت نیروگاهی که به عدم پاسخگویی و ارایه خدمات بیگانگان در شرایط تحریم پایان داد را به همه همکاران صنعت آب و برق  و سد ونیروگاه ها و همچنین  نخبه سازنده آن شادباش میگوییم.

لینک کوتاه : https://havaybana.ir/?p=4600

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.