اخبار ویژه

به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج کارگری و روز جهانی کار و کارگر ، از خانواده معزز شاهد شاغل در پتروشیمی مارون تقدیر شد. تقدیر فرمانده سپاه خوزستان ازسجادخراسانی مدیر روابط عمومی شرکت فولاد اکسین گزارش تصویری از حضور پررنگ پتروشیمی امیرکبیر در نمایشگاه نفت گازپتروشیمی و پالایش پتروشیمی امیرکبیر برگ زرینی بر عرصه پتروشیمی ها حضور پتروشیمی در نمایشگاه نفت گاز راه‌حلی برای امنیت غذایی و ایجاد اشتغال محلّی/۷ هزار هکتار مزارع آیشی نیشکر زیر کشت محصولات غیرنیشکری همکاری صنعت برق و نیشکر برای پایداری شبکه برق خوزستان/افزایش ۱۰۰ مگاواتی تولید برق در صنعت نیشکر انتصاب وحید سعادت به‌عنوان رئیس ستاد ملی روز روستا و عشایر آغاز شد. دکتر ناصری در حاشیه مجمع عمومی هفت‌تپه خبر داد: هفت‌تپه در آستانه انتقال مالکیت کامل به توسعه نیشکر مشکلات بانوان شاغل در پتروشیمی های بندرماهشهر پیگیری شد. خبر خوش برای ایذه ای ها سر انجام آنش نشانی ایذه به بالا بر مجهز شد

8

بهره‌برداری از مخازن ذخیره‌سازی ملاس در شرکت خمیرمایه و الکل رازی

  • کد خبر : 2683
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
بهره‌برداری از مخازن ذخیره‌سازی ملاس در شرکت خمیرمایه و الکل رازی

مخازن استراتژیک ذخیره‌سازی ملاس در شرکت “خمیرمایه و الکل رازی” به بهره برداری رسید.  این پروژه دارای ۲ مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی بوده که در اواسط سال ۱۴۰۰ آغاز و پس از ۲ سال به مرحله بهره‌برداری رسید. زمان لازم برای انجام این پروژه ۵۴ هزار نفر ساعت بوده‌ است. ملاس به‌عنوان ماده اولیه و […]

مخازن استراتژیک ذخیره‌سازی ملاس در شرکت “خمیرمایه و الکل رازی” به بهره برداری رسید.

 این پروژه دارای ۲ مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی بوده که در اواسط سال ۱۴۰۰ آغاز و پس از ۲ سال به مرحله بهره‌برداری رسید.

زمان لازم برای انجام این پروژه ۵۴ هزار نفر ساعت بوده‌ است.

ملاس به‌عنوان ماده اولیه و اصلی در تولید محصولات شرکت خمیرمایه و الکل رازی نقش کلیدی دارد، اما این محصول در فصول مختلف سال شاهد نوسانات کمی و کیفی از جمله خشکسالی و به دنبال آن کاهش تناژ تولید محصول نیشکر است.

جلوگیری از خام‌فروشی ملاس و افزایش توان ذخیره‌سازی جهت رهبری بازار در ارتباط با محصولات این شرکت، از اهداف راه‌اندازی این پروژه است.

با افزایش ظرفیت‌های تولید و عبور از ظرفیت اسمی در ۲ محصول خمیرمایه و الکل طبی، شرکت رازی سالانه به بیش از ۲۱۰ هزار تن ملاس نیاز دارد و در آینده ای نزدیک با شروع به کار کارخانه خوراک دام شرکت خمیرمایه و الکل رازی، این نیاز افزایش پیدا خواهد کرد.

این مراسم با حضور محمد راضی‌جلالی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و جمعی از مدیران نیشکری برگزار شد.

شهرام فرهمند مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی هزینه احداث این مخازن را ۵۶۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در سال جاری افزایش ظرفیت تولید ۴۰ میلیون لیتر الکل و عبور از ۱۲ هزار تن خمیر مایه را پایه گذاری کردیم تا نیاز داخلی و صادراتی کشور را تامین کنیم.

وی افزود: با احداث این ۲ مخزن، ظرفیت تولید ۲ محصول خمیرمایه و الکل ۱۷ درصد افزایش خواهد یافت.

فرهمند گفت: با توجه به ذخیره سازی ملاس، افزایش و تداوم تولید محصولات شرکت، در سال جاری بیش از ۱۶ میلیون دلار صادرات ارزی داشته و پیش بینی می کنیم برای سال آینده ۲۵ میلیون دلار صادرات داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://havaybana.ir/?p=2683

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.