اخبار ویژه

روز معلم گرامی باد چه پروای سخن گفتن بود مشتاق خدمت را”سارا کوراوند معاون فروش و توسعه بازار پتروشیمی مارون مطرح کرد ؛ کاهش هزینه تولید و افزایش کیفیت محصولات ثمره همکاری پتروشیمی مارون با دانش بنیان ها پتروشیمی مارون همچنان در صدر یکه تازی می کند حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS سی و ششمین نمایشگاه بین‌المللی چاینا پلاس در شهر شانگهای برگزار شد.  بیانیه فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارگران و کارخانجات صنایع پتروشیمی شهرستان بندرماهشهر به مناسب روز کار و کارگر و گرامیداشت هفته بسیج کارگری از نظر تولید و فروش محصولات؛ پتروشیمی مارون در لیست بهترین شرکت‌های شیمیایی بورسی قرار گرفت منتخب مردم ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت در مجلس شورای اسلامی با معاون اجرایی رئیس جمهور دیدار کرد.  طرح واکسیناسیون کوچ عشایر در بخش سوسن فولاد خوزستان بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد ایران حال خوب در شرکت آب و فاضلاب خوزستان تقدیر پرسنل از مدیر عامل برای اولین بار در این صنعت

3
مدير عامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب:

گام های ارزشمندی در جهت حفظ میراث تاریخی صنعت نفت برداشته ایم/ تلمبه خانه دارخوین از مظاهر ارزشمند میراثی در استان است

  • کد خبر : 3391
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۲۴
گام های ارزشمندی در جهت حفظ میراث تاریخی صنعت نفت برداشته ایم/ تلمبه خانه دارخوین از مظاهر ارزشمند میراثی در استان است
مدير عامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب گفت: پتانسيل ويژه اي در مناطق نفت خيز جنوب وجود دارد که مي تواند به عنوان ميراث فرهنگي هويت ساز براي آينده صنعت کشور تلقي شود.

به گزارش روابط عمومي شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب، هادي ميرزايي مدير کل موزه‌هاي کشور در نشستي صميمانه با عليرضا دانشي مدير عامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب ديدار و گفت و گو کرد.

در ابتداي اين ديدار مهندس علیرضا دانشی با اشاره به اهتمام مديران اين شرکت به مسئله فرهنگ و تاريخ اظهار داشت: واژگاني در مناطق نفت خيز جنوب مبني بر حفظ ميراث فرهنگي در دولت سيزدهم آغاز شد که داراي گستردگي‌هاي ويژه است. به مراتب در اين شرکت با برگزاري نمايشگاه موزه و اسناد تاريخي سعي کرديم تا گام‌ هاي موثري در جهت حفظ اشياء و اسناد تاريخي صنعت نفت جنوب برداريم.

مهندس دانشي با بيان اينکه شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب افزون بر فعاليت‌هاي فني و تخصصي در جبهه حفظ ميراث فرهنگي نيز مي جنگد، بيان داشت: پتانسيل ويژه اي در مناطق نفت خيز جنوب وجود دارد که مي تواند به عنوان ميراث فرهنگي هويت ساز براي آينده مجموعه صنعت کشور تلقي شود.

وي تلمبه‌خانه دارخوين را يکي از مظاهر ارزشمند ميراث تاريخي در استان دانست و ضمن تأکيد بر ضرورت حفظ آن به عنوان اثري ملي عنوان داشت: ۵ شرکت بهره بردار تابعه مناطق نفت خيز جنوب در حوزه ميراث فرهنگي فعاليت مي کنند که گوشه اي اندک از آن در نخستين نمايشگاه موزه‌ها قابل مشاهده است.

مدير عامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب با بيان اينکه نيازمند گام‌هاي اساسي در راستاي مرمت ميراث فرهنگي هستيم، افزود: بازديدهاي ميراث فرهنگي را در مناطق نفت خيز جنوب و شرکت هاي پنج‌گانه شکل خواهيم داد.

دانشي بر ضرورت معرفي و مشاهده ميراث تاريخي از سوي مردم در محيط‌هاي پيراموني نفت تأکيد کرد و ادامه داد: ضبط، حفظ، مرمت و برنامه‌ريزي براي ابنيه تاريخي مي توانند از دو منظر ثروت‌ساز باشد؛ نخست اينکه بناهاي تمدني به عنوان ثروتي براي آيندگان حفظ خواهند شد و دوم آنکه آثار معنوي در جامعه برجاي خواهد گذاشت چرا که دوره تطوري نفت شنيدني و ديدني است.

وي با اشاره به اينکه در وزارت ميراث فرهنگي نيازمند گفتمان حوزه انرژي هستيم، خاطرنشان کرد: تشکيل گفتمان ميراث فرهنگي در حوزه انرژي افزون بر معرفي ميراث تاريخي به مردم مي تواند زمينه ساز اقدامات مثبتي در مباحث توريستي و گردشگري باشد.

در ادامه مدير کل موزه‌هاي کشور به اهتمام و نگاه وزارت نفت بر حفظ ميراث تاريخي اشاره کرد و ابراز داشت: هدف از ایجاد موزه‌ها، آموزش و آگاهی‌بخشی به نسل‌های آینده است هرچند که سعی بر این  است که موزه‌ها باید به روش‌های هنری و مخاطب محور طراحی شوند تا تعداد بازدیدکنندگان آن‌ها افزایش یابد.

ميرزايي با تأکید بر اهمیت تحول در مفهوم موزه‌ها، بيان داشت: نیازمند ساختاری هستیم که با رويکرد نوين افزون بر ارزش‌های تاریخی، اندیشه‌ها و دانش را به نمایش بگذارد زيرا موزه‌ها باید عبرت و درسی برای آیندگان باشند، نه اينکه به فضايي برای نگهداری اشیاء مبدل شود.

وي خاطرنشان کرد: مجموعه‌های گردشگری مانند تورهای تاریخی می‌توانند در تعریف صحیح مناطق نفت خیز به عنوان مبدا تحولات تاریخی و صنعتی، نقش بسزایی ایفا کنند از آبادان به عنوان پایتخت صنعت نفت و پالایشگاه‌ها تا نقش مردم خوزستان در اتصال به مقاومت و پایداری، همه باید در چارچوب یک موزه منطقه‌ای به نمایش درآید.

لینک کوتاه : https://havaybana.ir/?p=3391

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.