اخبار ویژه

حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS سی و ششمین نمایشگاه بین‌المللی چاینا پلاس در شهر شانگهای برگزار شد.  بیانیه فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارگران و کارخانجات صنایع پتروشیمی شهرستان بندرماهشهر به مناسب روز کار و کارگر و گرامیداشت هفته بسیج کارگری منتخب مردم ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت در مجلس شورای اسلامی با معاون اجرایی رئیس جمهور دیدار کرد.  طرح واکسیناسیون کوچ عشایر در بخش سوسن فولاد خوزستان بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد ایران حال خوب در شرکت آب و فاضلاب خوزستان تقدیر پرسنل از مدیر عامل برای اولین بار در این صنعت مدیر فروش شرکت فولاد اکسین خوزستان خبر داد: حضور پررنگ صادرکننده نمونه کشور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کارگران هفت تپه: آقاجان متشکریم مدیر روابط عمومی فولاد اکسین ؛حضور مدیرعامل و تعدادی از کارگران فولاد اکسین خوزستان در دیدار با رهبر انقلاب مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در کمیته پدافند غیرعامل و شورای معاونان و مدیران:  تحریم‌ها اثرگذار نیست، نگاه برخی مسئولان داخلی به صنعت فولاد تهدیدآمیز است.

5

مصاحبه ای اختصاصی و ویژه با مدرس و کارشناس منابع انسانی جناب مهندس ایلیاد ابهری

  • کد خبر : 2433
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
مصاحبه ای اختصاصی و ویژه با مدرس و کارشناس منابع انسانی جناب مهندس ایلیاد ابهری

به گزارش هوای بانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کلام قلم، منابع انسانی در هر سازمان سرمایه بسیار مهم محسوب می گردد. یکی از اساسی و اصلی ترین رموز موفقیت برخی از سازمان ها و شرکت ها ، توجه ویژه به نیروی انسانی است. از این روی خبرنگار اعزامی گفتگویی دوستانه با کارشناس منابع انسانی […]

به گزارش هوای بانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کلام قلم، منابع انسانی در هر سازمان سرمایه بسیار مهم محسوب می گردد. یکی از اساسی و اصلی ترین رموز موفقیت برخی از سازمان ها و شرکت ها ، توجه ویژه به نیروی انسانی است. از این روی خبرنگار اعزامی گفتگویی دوستانه با کارشناس منابع انسانی جناب مهندس ایلیاد ابهری انجام داده اند که گزیده ای از این گفتگو که حاصل سال ها سابقه و تجربه ایشان می باشد، در دنباله تقدیم نگاه مخاطبین ارجمند می گردد.

جناب مهندس ابهری عزیز بسیار سپاسگزاریم از اینکه دعوت بنده و تیم رسانه کلام قلم را پذیرفته اید.

مصاحبه گر: سید محمدرضا حسینی علی آباد

 

حسینی علی آباد: به عنوان سوال نخست، لطفا در مورد خودتان برای ما بگویید.

ابهری: ایلیاد ابهری ۴۲ ساله و دانش آموخته رشته مهندسی معدن در مقطع کارشناسی و مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد هستم. حدوداً ۱۵ سال به عنوان مدیر منابع انسانی در شرکتهایی مانند “هکلند آلمان ، لبنیات هراز ، تپسی، تخفیفان/ نت برگ و پردازش اطلاعات مالی کاریزما” مشغول به کار بوده ام و هم اکنون در جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف نیز به عنوان مدرس منابع انسانی شاغل می باشم.

حسینی علی آباد: برای مخاطبان ما بفرمایید تفاوت سخت کار کردن و هوشمندانه کار کردن چیست و کجاست؟

ابهری: یک اصل مهم در بهره وری اینکه، مهم نیست چند ساعت برای کارتان وقت می گذارید. مهم آن است که چطور وقت خود را سپری کرده و به چه خروجی دست پیدا می کنید. در متدهای منابع انسانی توجه به عملکرد و رسیدن به نتیجه دلخواه با صرف هزینه و زمان و انرژی کمتر در بازه زمانی مشخص از قبل هدف گذاری شده به عنوان اصلی مهم در ایفای نقش منابع انسانی در راستای توسعه کسب و کار می باشد، برای نیل به هدف قطعاً راه های هوشمندانه تر با در نظرگرفتن تعادل کار و زندگی افراد مطلوب تر است. هر چند که معمولا در ظاهر افرادی که سخت تر کار می کنند، بیشتر مورد اقبال کارفرمایان هستند. [ در بعضی شغل های روتین و دارای پیچیدگی کمتر، کار زیاد لاجرم شغل بوده و قطعاً تجلیل و پاداش در صورت ارائه تلاشی فراتر از حد انتظار، از ملزومات آن هست] . کار سخت و به تنهایی انجام دادن کارها، قطعاً نه تنها موجب آسیب به بهره وری مطلوب سازمان شده، بلکه موجب اتلاف انرژی و زمان نیروی انسانی شده و خود فرد نیز از این بابت متضرر می شود. محول نمودن کارها در تیم ( کار تیمی) طراحی و اجرای فرآیندهای موثر و اخذ بازخورد از این فرآیندها و ارائه فرآیند بهبود، استفاده از ابزارها ، تعیین شاخص های عملکردی موثر بر پایه عملکرد افراد و… می تواند مسیر هوشمندانه تر کار کردن را هموار سازد.

حسینی علی آباد: از منظر شما به عنوان یک کارشناس منابع انسانی، چه ویژگی هایی باعث ایجاد دستاورد برای سازمان  می شود؟

ابهری: قطعا پارامترهای زیادی در ایجاد دستاورد برای سازمان موثر هستند که به طور مختصر به مواردی اشاره خواهم کرد. آن موارد اعم از فرهنگ سازمانی متناسب و مناسب، تعیین چشم اندازها و اهداف بلند پروازانه و در عین حال منطقی و قابل دستیابی، صداقت و شفافیت با سرمایه های انسانی در فرآیندها و قوانین کاری، سرمایه گذاری بر روی همکاران شرکت با استفاده از پکیج های جبران خدمات منصفانه، اعم از مالی و یا غیر مالی و مستقیم یا غیر مستقیم در جهت جذب، ابقا و ارتقا افراد در سازمان،  انگیزه سازی و ایجاد تعلق خاطر درافراد متخصص سازمان، ایجاد بسترهای ارتباطی مناسب در جهت ترغیب افرادی که به تازگی به بازار کار ملحق شدند در جهت تصدی شغلهای موجود در بازار کار، به ویژه با توجه به همسان نبودن عرضه و تقاضا در بعضی از شغل های بازار کار، ایجاد ارتباطات موثر و مستمر با همکاران و اخذ بازخوردهای موثر و سازنده، حفظ شأن افراد در هنگام ورود و خروج از سازمان، طی کردن دوره جامعه پذیری برای همکاران جدید، تلاش در جهت ایجاد و تثبیت برند کارفرمائی محبوب می باشند.

حسینی علی آباد: تجربه و سابقه شما نسبت به مکانیزم نرم افزاری منابع انسانی چیست؟

ابهری: قطعاً نرم افزارهای موجود در بازار کار منابع انسانی مانند نرم افزارهای جذب و استخدام، ارزیابی عملکرد، حقوق و دستمزد، ثبت تردد و اتوماسیون داخلی، همگی در راستای توسعه منابع انسانی سازمانها موثر، کارساز و لازم است. البته خلاء موجود در این زمینه، عدم وجود نرم افزاری به عنوان راه حل نهائی برای فرآیندهای منابع انسانی می باشد. واحدهای منابع انسانی هر کدام از موضوعات خود را با نرم افزاری مستقل در حال حاضر مرتفع می کنند که این توتال سولوشن برای اچ آر نیست.

حسینی علی آباد: پیش بینی شما در مورد منابع انسانی در آینده چیست؟

ابهری: قطعاً منابع انسانی نقش و راه خود را در توسعه کسب و کار و توسعه بیزنس ها نه فقط در جذب افراد متخصص بلکه در تمام جوانب کاری پیدا کرده و گفتمان منابع انسانی و نگاه سرمایه ای و نه هزینه ای به منابع انسانی شکل می گیرد و پروداکت های منابع انسانی قطعاً مهمترین آیتم در این رنسانس خواهند بود.

حسینی علی آباد: در پایان چنانچه نکته ای مانده است، بفرمایید.

ابهری: در پایان از اینکه این فرصت را در اختیار بنده قرار دادید، سپاسگزارم.

لینک کوتاه : https://havaybana.ir/?p=2433

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.