اخبار ویژه

گام‌های بلندی که نیشکر برای رونق جوامع محلی برداشته است؛ سهم صنایع‌دستی خوزستان از سفره شیرین نیشکر مصاحبه با مهندس مهدی دریانی صدای نقره را به بازار برسانید عملیات نقشه‌برداری ایلراه مهم عشایری بانا در شهرستان ایذه پس از صدور مجوز منابع طبیعی آغاز شد. محمد رضا مطیری مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر شد تلفیق هنر طلا و‌خاتم در خطه زرخیز جنوب  تولید طلا و جواهر اهواز با کیفیت جهانی اهواز دروازه طلایی ایران هدف اصلی آموزشگاه طلا‌فنون شاکری؛ یادگیری، حضور در بازار کار و درآمدزایی دیدار صمیمانه خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان ایذه با نماینده مجلس شورای اسلامی حوزه منگشت و فرماندار محترم این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری شهرستان ایذه برگزار شد شتاب توسعه در صنعت فولاد جنوب کشور؛ فولادسازی شادگان، از رویا تا واقعیت گزارش تصویری از کارگران فولاد اکسین خوزستان پشتیبان تولیدِ ملّی دکتر فتح‌الهی خبر داد: “توسعه نیشکر و صنایع جانبی” در صف عرضه اولیه فرابورس

13

اهمیت فن بیان و مهارت های کلامی برای مدیران / دکتر علی آقاجری

  • کد خبر : 2282
  • 17 مرداد 1402 - 23:33
اهمیت فن بیان و مهارت های کلامی برای مدیران / دکتر علی آقاجری

به گزارش هوای بانا، فن بیان، پرحرفی و چرب زبانی یا حاضر جوابی کردن نیست، فن بیان حتی داشتنِ یک صدای خوب هم نیست؛ بلکه این است که با یادگیری پارامترهایی بدانید چه مطلب یا سخنی را در چه بازه زمانی و به چه شیوه ای بر زبان آورید و منظورتان را به طور شفاف […]

به گزارش هوای بانا، فن بیان، پرحرفی و چرب زبانی یا حاضر جوابی کردن نیست، فن بیان حتی داشتنِ یک صدای خوب هم نیست؛ بلکه این است که با یادگیری پارامترهایی بدانید چه مطلب یا سخنی را در چه بازه زمانی و به چه شیوه ای بر زبان آورید و منظورتان را به طور شفاف بیان کنید و یک محتوای ارزشمند در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

ارسطو، فن بیان را به عنوان توانایی متقاعدسازی تعریف کرد و معتقد به سه عنصر اصلی ” پاتوس” [مربوط به احساسات مخاطب]، ” اتوس” [تسلط و تخصص فرد درباره موضوع]، ” لوگوس” [ استدلال منطقی] بود.

هر چقدر روی صحبت کردن خود تسلط بیشتری داشته باشید، می توانید دوستان بیشتری پیدا کنید  و در پی آن به جایگاه شغلی و اجتماعی بالاتری برسید. علاوه بر این برقراری ارتباط موثر با دیگران به بهبود سلامت کمک می کند و عزت نفس شما را افزایش می دهد.

هر سازمان مهم‌ترین عوامل موفقیت یا شکست یک کسب‌ وکار هستند و اغلب اختلافاتی که بین مدیران و کارمندانشان به وجود می آید به دلیل عدم ارتباط درست کلامی بین آنان است. فن بیان یک مدیر یا مسئول می تواند آینده یک کسب و کار را رقم بزند؛ چرا که این فن بیان است که مشخص می کند چه کلامی و در چه شرایطی و با چه نحوه بیانی مطرح شود تا بهترین تاثیر را بگذارد و بالعکس اگر این کلام درست بیان نشود، می تواند سرآغاز درگیری و بحران باشد.

رهبری، هنر نفوذ کلام است. رهبری سازمانی با ایجاد ارتباط موثر انسانی بین سطوح سازمانی و ایجاد انگیزش در بدنه سازمان نسبت مستقیم دارد. قسمت اعظم ارتباطات انسانی، ارتباطات کلامی است و زیرمجموعه ارتباطات کلامی انسانی، پنج ارتباط کلامی ویژه که شامل مذاکره، مباحثه،مناظره، گفتگو و سخنرانی است، وجود دارد. در حقیقت سخنرانی عالی ترین نوع ارتباط کلامی انسانی است و همان گونه که فلسفه، علمِ علم هاست، سخنرانی، آموزشِ آموزش هاست؛ پس مدیرانی که قدرت سخنوری دارند، در سایر حوزه های ارتباط کلامی هم صاحب مهارت هستند و بدانید که هیچ فردی نمی‌تواند بدون داشتن فن بیان قوی، تبدیل به یک مدیر کاریزماتیک و محبوب شود. برای بهبود و تقویت فن بیان راهکارهایی از جمله: یادداشت کردن نکات اصلی، ضبط کردن صدای خود، برقراری ارتباط چشمی، شمرده صحبت کردن، درگیر کردن مخاطب و … موثر واقع خواهد شد.

نویسنده: دکتر علی آقاجری – مولف، مدرس و پژوهشگر

لینک کوتاه : https://havaybana.ir/?p=2282

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.